Zarządzanie to nie ogórki – miękkie nie znaczy gorsze

Zarządzanie to nie ogórki – miękkie nie znaczy gorsze

Nie zawsze właściwa waga jest przywiązywana do miękkich aspektów zarządzania, czyli szeroko rozumianego HR. Temu zagadnieniu poświęcony jest felieton Zbigniewa Mendla.

Czytaj dalej
Jak profesjonalnie zarządzać cenami? cz. I

Jak profesjonalnie zarządzać cenami? cz. I

Ceny są zazwyczaj ważne dla kupujących i kluczowe dla sprzedających. Dlatego nie warto zostawiać wyznaczania ich przypadkowi, menedżerskiej intuicji prezesa,…

Czytaj dalej
Gdy wiele idzie źle, poszukaj, dokąd możesz pójść

Gdy wiele idzie źle, poszukaj, dokąd możesz pójść

Wbrew werbalnym wypowiedziom wielu uczestników publicznego dyskursu lansującym tezę, że w naszej rzeczywistości gospodarczej widoczne są już pierwsze symptomy poprawy,…

Czytaj dalej
Kryzys to czas podciągania biznesowych taborów

Kryzys to czas podciągania biznesowych taborów

Jak mawiał Albert Schwietzer: „[…] na pytanie, czy jestem pesymistą czy optymistą, odpowiadam, że moja wiedza jest pesymistyczna, ale moja chęć i nadzieje są optymistyczne […]”. O kluczowych zadaniach na czas kryzysu dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie.

Czytaj dalej
Marka jako uniwersalne panaceum?

Marka jako uniwersalne panaceum?

W tym czasie szczególnego znaczenia nabierają słowa Hector’a Laing’a (1923 – 2010), współtwórcy United Biscuits„[…] maszyny się zużywają. Samochody rdzewieją. Ludzie umierają. Żyją tylko marki […]”. Dr Zbigniew Mendel o znaczeniu i przyszłości marek.

Czytaj dalej
Między kryzysem, a zachłannością – czyli droga do racjonalności

Między kryzysem, a zachłannością – czyli droga do racjonalności

Presja inflacyjna i wzrost kosztów utrzymania stały się codziennością dla konsumentów. Jednak czy maksymalizacja zysków przyniesie korzyści biznesowi? O tym w swoim felietonie pisze Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
„Spadochroniarz” czy „stary wiarus”?

„Spadochroniarz” czy „stary wiarus”?

Kluczowe zmiany w firmie – w tym proces restrukturyzacji – wymagają najczęściej nowych kompetencji, a także nowych zasobów. Dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie o tym, co jest szczególnie istotne dla powodzenia tego procesu.

Czytaj dalej
„Duży” może więcej, ale „mały” nie musi przegrać

„Duży” może więcej, ale „mały” nie musi przegrać

W relacjach do „dużych” – rynkowych liderów, podmioty określane zbiorczym mianem MŚP (Małe i Średnie Przedsiębiorstwa), nie są pozbawione atutów, które mogą być źródłem przewag konkurencyjnych. Felieton dr Zbigniewa Mendla

Czytaj dalej