Zaskakująco dobry czerwiec

Zaskakująco dobry czerwiec

Krzysztof Ratajczak, dyrektor handlowy Winkhaus, podzielił się z nami swoją opinią na temat rzeczywistości post-pandemicznej, podkreślając nieprzewidywalność tamtej sytuacji z marca/kwietnia. Na szczęście w czerwcu sytuacja wróciła jednak do normy.

Czytaj dalej
Marketing w trudnych czasach

Marketing w trudnych czasach

Gdy nadchodzi kryzys, większość firm wprowadza program oszczędnościowy, który zazwyczaj zaczyna się od cięć w marketingu. Jednak historia wielu przedsiębiorstw udowadnia, że reklama w takim okresie może przynieść wysokie plony. Zatem wydawać na marketing czy na nim oszczędzać?

Czytaj dalej
Jakie środki zapewnią bezpieczeństwo Twoim pracownikom i klientom?

Jakie środki zapewnią bezpieczeństwo Twoim pracownikom i klientom?

W dobie pandemii koronawirusa bezpieczeństwo staje się dla wielu z nas priorytetem. Także klienci wymagają zapewnienia środków, dzięki którym wizyty w salonach odbędą się w warunkach higienicznych. Jak je zapewnić?

Czytaj dalej
Czy naszym zmartwieniem jest tylko inflacja?

Czy naszym zmartwieniem jest tylko inflacja?

W dyskusjach dominuje kwestia tempa otwierania sparaliżowanej gospodarki, a szerzej życia publicznego, zatrudnienia/bezrobocia oraz inflacji. Generalnie spodziewamy się dużej presji inflacyjnej, której skutki uderzą w zachowania i preferencje konsumentów oraz niestety oszczędności.

Czytaj dalej
Część firm zamknie działalność

Część firm zamknie działalność

Janusz Komurkiewicz z Fakro przypuszcza, że „kolejnymi skutkami pandemii będzie spadek potencjału produkcji dóbr i usług – część firm zamknie działalność, część zwolni dużą część załogi, a część straci płynność finansową. W efekcie odczujemy wyraźny wzrost inflacji.”

Czytaj dalej
Skupmy się na szansach w kryzysie

Skupmy się na szansach w kryzysie

W niemieckich mediach branżowych ukazał się ciekawy wywiad, w którym dr Jochen Peichl oraz prof. Jörn P. Lass z ift Rosenheim podzielili się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi koronakryzysu i jego wpływu na branżę. Dostrzegają również szereg szans w obecnej sytuacji.

Czytaj dalej
Kryzys w firmie budowlanej. Część II: Na co masz wpływ?

Kryzys w firmie budowlanej. Część II: Na co masz wpływ?

„Świat nie musi się skończyć” – przekonuje Wojtek Stanowski, właściciel debesto.com. W pierwszej części felietonu pisał o szansach dla firm budowlanych, które niesie kryzys. Teraz nadszedł czas, by opisać sprawy na które mamy wpływ w kryzysie.

Czytaj dalej
Już po Świętach Polska zacznie wracać do normalności

Już po Świętach Polska zacznie wracać do normalności

Mam duże zaufanie do metody naukowej, a z niego wypływa moje osobiste przekonanie, że w połowie maja będzie już po epidemii w Polsce. Nie znaczy to że nie będzie chorych, ale będą oni już stosunkowo nieliczni i izolowani.

Czytaj dalej