Jakie środki zapewnią bezpieczeństwo Twoim pracownikom i klientom?

Red.: |Data publikacji:

W dobie pandemii koronawirusa bezpieczeństwo staje się dla wielu z nas priorytetem. Niezależnie od aktualnych obostrzeń i dynamicznie zmieniających się nakazów i zakazów dotyczących handlu i usług, klienci wymagają od przedsiębiorców zapewnienia środków, dzięki którym transakcje oraz wizyty w sklepach i salonach odbędą się w warunkach higienicznych. Jak je zapewnić?

Strach przed remontem

Do zakupów w sklepach spożywczych w warunkach panującej pandemii już się przyzwyczailiśmy – wiemy, czego wymagają przepisy oraz sami klienci. Jednak w przypadku takich usług, jak sprzedaż stolarki oraz jej montaż klienci mają wiele pytań, a pytania rodzą wątpliwości. Odczuli to dotkliwie przedstawiciele branży stolarki. Jak wynika z raportu „Kondycja firm branży stolarki otworowej w Polsce – kwiecień 2020” przygotowanego przez Centrum Analiz Branżowych, ponad 75 proc. przedsiębiorstw odczuło w kwietniu spadki sprzedaży.

Z czego to wynika? Drzwi i okna nie są towarami pierwszej potrzeby, dlatego wielu klientów powstrzymuje się z decyzją zakupową. Jednym z powodów jest niepewność ekonomiczna, ale drugim jest też kwestia bezpieczeństwa. Ponad 70 proc. polskiej branży stolarki stanowi rynek remontowy, a w tym przypadku wymiana drzwi, czy okien oznaczałaby wpuszczenie do naszych mieszkań i domów montażystów. Mieszkań i domów, które w czasie pandemii stały się dla nas jedyną ostoją i urosły do rangi bezpiecznej przystani. Stąd też niechęć do podejmowania ostatecznej decyzji dotyczącej przeprowadzenia remontu.

Klient może czuć się bezpiecznie!

I tu właśnie dystrybutorzy mają lekcję do odrobienia – jak zapewnić bezpieczeństwo pracownikom oraz klientom? Na te pytania odpowiedzi daje akcja Klient Bezpieczny, zorganizowana przez Stowarzyszenie Dom Bezpieczny. Jej celem jest rozpowszechnianie wiedzy, że usługi remontowo-montażowe, jak i wizyty w salonach sprzedaży mogą się odbywać z zastosowaniem najwyższych standardów higienicznych. Do akcji dołączyły już czołowe firmy z branży stolarki, w tym m.in. Eko-Okna, Velux, Krispol, Abus, Pol-Skone, Aluplast, Porta oraz Vikking.

Szczegółowe zasady bezpieczeństwa w salonach oraz u klientów podczas montażu można znaleźć na stronie akcji: KlientBezpieczny.pl. Tutaj skupimy się jedynie na tym, w jakie środki higieny oraz ochrony osobistej musisz wyposażyć swoich pracowników, by działać zgodnie z zasadami Salonów Bezpiecznych.

Lista zakupów

Środki higieniczne w salonie:

  • Maseczki higieniczne lub przyłbice
  • Rękawiczki
  • Żele lub płyny antybakteryjne do rąk
  • Płyny do dezynfekcji powierzchni
  • Terminal do płatności bezgotówkowych (rekomendowana płatność zbliżeniowa)
  • Taśma samoprzylepna do wyznaczania stref dla klientów

Środki higieniczne podczas pomiarów/montażu:

  • Środki ochrony osobistej zakrywające usta i nos, takie jak maseczki lub przyłbice.
  • Rękawiczki
  • Ochraniacze na obuwie
  • Fartuchy/kombinezony ochronne jednokrotnego lub wielokrotnego użytku
  • Płyn lub żel antybakteryjny
  • Fola do wydzielenia strefy prac montażowych
  • Środki do dezynfekcji kabiny samochodu oraz części towarowej
  • Środki do dezynfekcji powierzchni montowanych produktów, klamek, pochwytów, kluczy, parapetów oraz ościeży

 

 

 

1