Eksport kluczowym elementem dla poprawy sytuacji w branży stolarki?

Eksport kluczowym elementem dla poprawy sytuacji w branży stolarki?

Możliwe scenariusze odnośnie średnio- i długoterminowych trendów rozwojowych i wyników branży stolarki otworowej w dużej mierze zależą od eksportu, który jest „być albo nie być” polskiej stolarki otworowej.

Czytaj dalej
Z optymizmem patrzę w przyszłość

Z optymizmem patrzę w przyszłość

Sławomir Majchrowski, nowy prezes Seleny opowiada w wywiadzie w Parkiecie o planach rozwoju spółki. Jest ona obecnie skoncentrowana na sprzedaży na rynkach zachodnich, to Europa, ale i USA, a także Ameryka Południowa.

Czytaj dalej
Taniej już było

Taniej już było

Paweł Kisiel, prezes firmy Atlas dzieli się swoimi prognozami na temat rozwoju sytuacji na rynku materiałów budowlanych. Jego zdaniem inwestorzy nie skorzystają z okazji oszczędzania na jakości materiałów, a te i tak będą musiały podrożeć.

Czytaj dalej
Mizeria czy rozwój?

Mizeria czy rozwój?

Monitorując media i analizując publicznie dostępne dane statystyczne, można dojść do wniosku, że w ocenie najbliższej polskiej perspektywy gospodarczej, dominują dwa, skrajne stanowiska – zauważa Zbigniew Mendel w swoim felietonie.

Czytaj dalej
Dwa razy wyższy eksport do Holandii to nie problem!

Dwa razy wyższy eksport do Holandii to nie problem!

Rozmowa z Alexandrem Donem, właścicielem firmy doradczej NorthStar Consultancy.

Czytaj dalej
Polak Polakowi wilkiem?

Polak Polakowi wilkiem?

Zbigniew Mendel w swoim felietonie zauważa niepokojące zjawisko na rynkach eksportowych – polskie firmy w walce o zagraniczne kontrakty zaczynają wzajemnie zwalczać się niską ceną i marżą. Jakie niesie to za sobą konsekwencje?

Czytaj dalej
Polskie, czyli jakie?

Polskie, czyli jakie?

Świadomość nadchodzących, nieuchronnych, wielowymiarowych zmian, wydaje się być coraz powszechniejsza, także w Polsce. Jednym z obszarów zasługujących na szczególną uwagę, jest potencjalne miejsce Polski w rodzącym się, nowym, międzynarodowym podziale pracy.

Czytaj dalej
Wejście na rynek USA – od czego zacząć?

Wejście na rynek USA – od czego zacząć?

Wiele polskich firm myśli o wejściu na rynek amerykański. Oprócz poznania kultury biznesu, researchu marketingowego czy produktowego konieczne jest zapoznanie się z aspektami prawnymi prowadzenia działalności w tym kraju. Podpowiadamy, od czego zacząć.

Czytaj dalej