Polska w Unii: dobrodziejstwo czy przekleństwo?

Polska w Unii: dobrodziejstwo czy przekleństwo?

W swoim felietonie Zbigniew Mendel podsumowuje 20 lat członkostwa Polski w UE, której członkiem staliśmy się 1 maja 2004 roku. Czy było warto?

Czytaj dalej
Stolarka na eksport: Włochy

Stolarka na eksport: Włochy

Jak wynika z danych Centrum Analiz Branżowych w 2022 r. nasz eksport do Włoch wzrósł aż o 91 proc. Jakie produkty made in Poland cieszą się tam największą popularnością?

Czytaj dalej
Chytry dwa razy traci?

Chytry dwa razy traci?

Zbigniew Mendel w swoim felietonie pisze, że obecnie największe firmy dokonują rewizji dotychczasowej polityki cenowej. Coraz częściej uwzględniają w niej specyfikę poszczególnych krajów/rynków i pozycję marek grupy na tych rynkach.

Czytaj dalej
Czy legislacja unijna wymusi zmiany w branży stolarki?

Czy legislacja unijna wymusi zmiany w branży stolarki?

Dostosowywanie się przez przedsiębiorstwa do nowych, unijnych przepisów prawnych wiąże się z ponoszeniem nakładów finansowych. Ale stwarza też możliwość zbudowania przewagi konkurencyjnej.

Czytaj dalej
AI w marketingu

AI w marketingu

Minęły już czasy myślenia o sztucznej inteligencji (AI) jako marketingowej ciekawostce. Jest ona realnym wsparciem dla nowoczesnych firm. W jaki sposób wykorzystać to narzędzie w marketingu?

Czytaj dalej
OUTDOOR BUILD – targi, jakich w Polsce jeszcze nie było

OUTDOOR BUILD – targi, jakich w Polsce jeszcze nie było

W dniach 24-26 maja 2023 roku Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowego EXPO Kraków zaprasza producentów stolarki otworowej, montażystów oraz firmy budowlane na trzy niepowtarzalne, branżowe dni, podczas których dostawcy technologii, maszyn, narzędzi, materiałów, mocowań i innych komponentów zaprezentują najnowsze rozwiązania do produkcji okien, drzwi, bram.  Wystawę dopełni bogaty program merytoryczny, a w nim prezentacje, szkolenia i warsztaty z zakresu termomodernizacji budynków i stosowania norm energooszczędności.

Czytaj dalej
Łatwo nie będzie

Łatwo nie będzie

O zadłużeniu polskiej branży budowlanej i prognozach na ten rok opowiada Tomasz Świerżewski, menedżer ds. klientów strategicznych w Krajowym Rejestrze Długów.

Czytaj dalej
Czy trend na regionalność i tradycyjność dotyczy tylko branży FMCG?

Czy trend na regionalność i tradycyjność dotyczy tylko branży FMCG?

W branży spożywczej modne stały się produkty regionalne i tradycyjne. Zbigniew Mendel w swoim felietonie zadaje pytanie, czy tylko w świecie FMCG można stawiać na regionalizm produktów.

Czytaj dalej