Stolarka droższa prawie o 30 proc.

Autor: |Data publikacji:

Ceny w sklepach budowlanych PSB wciąż rosną. Według danych zebranych przez jedną z większych w Polsce sieci sklepów z materiałami budowlanymi, w lipcu były wyższe o niemal 30 proc.

Polskie Składy Budowlane podliczyły zmiany cen materiałów budowlanych w lipcu i za siedem miesięcy tego roku w porównaniu z ubiegłym rokiem. Średnio w lipcu, ale także w okresie od stycznia do końca lipca, ceny wzrosły o ok. 29 proc. Jednak, jak podkreśla PSB, jeśli porównać obecne ceny z lipca do czerwca tego roku, to ten wzrost jest na poziomie jedynie 1 proc. Jest to podobna sytuacja, którą notuje PSB w okresie kilku ostatnich miesięcy tego roku, co oznacza, że obecnie dynamika wzrostu cen jest bardzo niska (zobacz analizę czerwcowych cen TUTAJ).

Jeśli jednak porównać lipiec tego roku do tego samego miesiąca z roku 2021, to widać dużą różnicę w cenach. Podrożały produkty we wszystkich analizowanych grupach, średnio o 29 proc. W przypadku stolarki cena jest wyższa o 28 proc. Najwięcej klienci musieli zapłacić za izolacje termiczne – tu odnotowano wzrost o 51 proc.

Porównując siedem pierwszych miesięcy tego roku do analogicznego okresu z 2021 r. także ogólny wzrost cen jest na poziomie 29 proc. Jeśli chodzi o stolarkę, to w omawianym okresie jej cena wzrosła o 22 proc. Najbardziej zdrożały znów produkty w grupie izolacji termicznych – tym razem o 58 proc.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".