Polskie firmy kupują mniej maszyn do obróbki drewna, niż przed rokiem. Świadczą o tym wyniki ze sprzedaży z pierwszego kwartału.
Polskie firmy zajmujące się produkcją wyrobów z drewna, czyli także z branży okien i drzwi, wydają mniej środków na inwestycje w porównaniu z rokiem 2021. Świadczą o tym m.in. wyniki z pierwszego kwartału za sprzedaż maszyn do obróbki drewna z włoskiej agencji ACIMALL. Organizacja sprawdziła, że polskie firmy kupiły w pierwszych trzech miesiącach tego roku maszyny i urządzenia o wartości 20,4 mln euro. Jest to mniej o 11 proc. w stosunku do analogicznego okresu z roku 2021.
Najwięcej maszyn sprzedawane jest na rynek amerykański. Firmy ze Stanów Zjednoczonych w pierwszym kwartale tego roku wydały 35,6 mln euro, to więcej o niemal 13 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Na drugim miejscu są firmy niemieckie – kupiły one maszyny za 28,5 mln euro, to więcej o 14 proc. a na trzecim miejscu jest Francja – tu wydatki na maszyny wyniosły 26,8 mln euro, co jest wzrostem o ponad 15 proc. Polska znalazła się na piątym miejscu jeśli chodzi o wartość sprzedaży, za Wielką Brytanią. Natomiast największy wzrost wartości sprzedaży Włosi zanotowali na rynku rosyjskim – o ponad 86 proc. Rosjanie kupili w pierwszych trzech miesiącach tego roku maszyny i urządzenia o wartości 13,1 mln euro. Generalnie sprzedaż na wszystkie światowe rynki w pierwszym kwartale wyniosła 349 mln euro i była wyższa o 5,8 proc.
Przypomnijmy, że Polska znajdowała się na trzecim miejscu największych importerów włoskich maszyn do obróbki drewna w zestawieniu za cały 2021 r. Firmy z naszego kraju kupiły w zeszłym roku maszyny o wartości ok. 110 mln euro. Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".