Somfy Polska przygotowuje e-sklep dla producentów i instalatorów

Autor: |Data publikacji:

Grupa Somfy zakończyła rok 2021 bardzo dużymi wzrostami, a Somfy Polska utrzymało pozycję czołowego oddziału w Europie. Wkrótce w naszym kraju firma wprowadzi sklep internetowy dla partnerów biznesowych, czyli zarówno producentów jak i instalatorów.

Choć Somfy podało na razie szacunkowe wyniki za poprzedni sezon, Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska, zdradził nam już nieco o całorocznych przychodach Grupy. – Pierwsze półrocze roku 2021 to wzrosty na poziomie aż 40 proc. Druga połowa roku była już  trudniejsza – w tym okresie doszło do spadku wartości sprzedaży o ponad 2 proc. Czekamy jeszcze na pełne dane z drugiego półrocza, ale między wierszami można już wyczytać, że odnotowaliśmy bardzo duże wzrosty dla całej grupy – powiedział w rozmowie z naszą redakcją Radosław Borkowski (internetową część naszej rozmowy można przeczytać TUTAJ). Okazuje się, że bardzo dobrze na tle wyników całej grupy wypadł w sezonie 2021 polski oddział, który zachował pozycję czołowego oddziału w tej francuskiej grupie.

Somfy Polska nadal inwestuje w digitalizację sprzedaży. Od kilku lat na polskim rynku funkcjonuje sklep internetowy przeznaczony dla inwestorów indywidualnych. Z sezonu na sezon zwiększa on swoje obroty i staje się coraz istotniejszą częścią sprzedaży.

Jak mówi Radosław Borkowski w rozmowie, która zostanie opublikowana w nadchodzącym, kwietniowym numerze Forum Branżowego:

W zasadzie możemy mówić o podwajaniu naszych wyników rok do roku. Zaczynaliśmy od zera, a wkrótce będziemy mogli mówić o milionach. Wiadomo, że sklep internetowy na razie nie ma wielkiego udziału w całej sprzedaży, ale jest to kluczowy obszar biznesu, który cały czas chcemy wzmacniać.

Co ciekawe, wkrótce powstanie sklep internetowy, którego oferta skierowana będzie do partnerów biznesowych, czyli zarówno producentów jak i instalatorów. Jeszcze wiosną tego roku mają się rozpocząć jego testy na wybranej grupie klientów. Firma chce, by do końca roku duży procent klientów przekonać do korzystania z tej internetowej platformy zakupowej.

Kilka dni temu informowaliśmy również o przejęciu przez Grupę Somfy niedużej części udziałów udziałów w kapitale zakładowym firmy ELCIA. Firmy chcą m.in. wspierać instalatorów w sprzedaży połączonych urządzeń (szczegóły). Polska spółka nawiązała z kolei strategiczną współpracę z Saule Technologies i Columbus w zakresie zastosowania ogniw perowskitowych (więcej…)

Więcej na temat sprzedaży internetowej w Somfy przeczytają Państwo w kwietniowym numerze Forum Branżowego. Zachęcamy również do udziału w Forum 100, które odbędzie się 26 kwietnia 2022 roku w Warszawie. Głównym tematem będzie digitalizacja sprzedaży i marketingu w branży stolarki.

 

 

Zobacz również

Fakro otwiera fabrykę w USA

Fakro otwiera fabrykę w USA

Fakro w USA uruchamia fabrykę schodów strychowych. Mieści się ona w miejscowości Elizabeth City w Karolinie Północnej.

XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu

XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu

W dniach 22–23 maja w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XV Kongres Stolarki Polskiej organizowany przez Związek POiD.

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.