Somfy Polska przygotowuje e-sklep dla producentów i instalatorów

Autor: |Data publikacji:

Grupa Somfy zakończyła rok 2021 bardzo dużymi wzrostami, a Somfy Polska utrzymało pozycję czołowego oddziału w Europie. Wkrótce w naszym kraju firma wprowadzi sklep internetowy dla partnerów biznesowych, czyli zarówno producentów jak i instalatorów.

Choć Somfy podało na razie szacunkowe wyniki za poprzedni sezon, Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska, zdradził nam już nieco o całorocznych przychodach Grupy. – Pierwsze półrocze roku 2021 to wzrosty na poziomie aż 40 proc. Druga połowa roku była już  trudniejsza – w tym okresie doszło do spadku wartości sprzedaży o ponad 2 proc. Czekamy jeszcze na pełne dane z drugiego półrocza, ale między wierszami można już wyczytać, że odnotowaliśmy bardzo duże wzrosty dla całej grupy – powiedział w rozmowie z naszą redakcją Radosław Borkowski (internetową część naszej rozmowy można przeczytać TUTAJ). Okazuje się, że bardzo dobrze na tle wyników całej grupy wypadł w sezonie 2021 polski oddział, który zachował pozycję czołowego oddziału w tej francuskiej grupie.

Somfy Polska nadal inwestuje w digitalizację sprzedaży. Od kilku lat na polskim rynku funkcjonuje sklep internetowy przeznaczony dla inwestorów indywidualnych. Z sezonu na sezon zwiększa on swoje obroty i staje się coraz istotniejszą częścią sprzedaży.

Jak mówi Radosław Borkowski w rozmowie, która zostanie opublikowana w nadchodzącym, kwietniowym numerze Forum Branżowego:

W zasadzie możemy mówić o podwajaniu naszych wyników rok do roku. Zaczynaliśmy od zera, a wkrótce będziemy mogli mówić o milionach. Wiadomo, że sklep internetowy na razie nie ma wielkiego udziału w całej sprzedaży, ale jest to kluczowy obszar biznesu, który cały czas chcemy wzmacniać.

Co ciekawe, wkrótce powstanie sklep internetowy, którego oferta skierowana będzie do partnerów biznesowych, czyli zarówno producentów jak i instalatorów. Jeszcze wiosną tego roku mają się rozpocząć jego testy na wybranej grupie klientów. Firma chce, by do końca roku duży procent klientów przekonać do korzystania z tej internetowej platformy zakupowej.

Kilka dni temu informowaliśmy również o przejęciu przez Grupę Somfy niedużej części udziałów udziałów w kapitale zakładowym firmy ELCIA. Firmy chcą m.in. wspierać instalatorów w sprzedaży połączonych urządzeń (szczegóły). Polska spółka nawiązała z kolei strategiczną współpracę z Saule Technologies i Columbus w zakresie zastosowania ogniw perowskitowych (więcej…)

Więcej na temat sprzedaży internetowej w Somfy przeczytają Państwo w kwietniowym numerze Forum Branżowego. Zachęcamy również do udziału w Forum 100, które odbędzie się 26 kwietnia 2022 roku w Warszawie. Głównym tematem będzie digitalizacja sprzedaży i marketingu w branży stolarki.

 

 

Zobacz również

Nowe „Vademecum: rozwiązania z aluminium” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: rozwiązania z aluminium” dostępne na naszym portalu

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym "Vademecum: rozwiązania z aluminium". To praktyczny przewodnik, w którym znajdziesz wszystko, co powinieneś wiedzieć o nowoczesnym wykorzystaniu aluminium w architekturze.

Producenci okien dachowych na Dach Forum 2025

Producenci okien dachowych na Dach Forum 2025

W tym miesiącu w centrum uwagi było monachijskie BAU, ale nie była to jedyna impreza targowa z udziałem firm branży stolarki. Targi Dach Forum były okazją dla producentów okien dachowych na dotarcie do nieco innej grupy interesariuszy. W newsie galeria zdjęć z tego wydarzenia.

Branża stolarki po raz kolejny wsparła WOŚP

Branża stolarki po raz kolejny wsparła WOŚP

W niedzielę 26 stycznia odbędzie się finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jest to już 33. edycja tej wielkiej akcji charytatywnej. Jak co roku biorą w niej udział również firmy z branży stolarki.