Grupa Somfy zakończyła rok 2021 bardzo dużymi wzrostami, a Somfy Polska utrzymało pozycję czołowego oddziału w Europie. Wkrótce w naszym kraju firma wprowadzi sklep internetowy dla partnerów biznesowych, czyli zarówno producentów jak i instalatorów.
Choć Somfy podało na razie szacunkowe wyniki za poprzedni sezon, Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska, zdradził nam już nieco o całorocznych przychodach Grupy. – Pierwsze półrocze roku 2021 to wzrosty na poziomie aż 40 proc. Druga połowa roku była już trudniejsza – w tym okresie doszło do spadku wartości sprzedaży o ponad 2 proc. Czekamy jeszcze na pełne dane z drugiego półrocza, ale między wierszami można już wyczytać, że odnotowaliśmy bardzo duże wzrosty dla całej grupy – powiedział w rozmowie z naszą redakcją Radosław Borkowski (internetową część naszej rozmowy można przeczytać TUTAJ). Okazuje się, że bardzo dobrze na tle wyników całej grupy wypadł w sezonie 2021 polski oddział, który zachował pozycję czołowego oddziału w tej francuskiej grupie.
Somfy Polska nadal inwestuje w digitalizację sprzedaży. Od kilku lat na polskim rynku funkcjonuje sklep internetowy przeznaczony dla inwestorów indywidualnych. Z sezonu na sezon zwiększa on swoje obroty i staje się coraz istotniejszą częścią sprzedaży.
Jak mówi Radosław Borkowski w rozmowie, która zostanie opublikowana w nadchodzącym, kwietniowym numerze Forum Branżowego:
W zasadzie możemy mówić o podwajaniu naszych wyników rok do roku. Zaczynaliśmy od zera, a wkrótce będziemy mogli mówić o milionach. Wiadomo, że sklep internetowy na razie nie ma wielkiego udziału w całej sprzedaży, ale jest to kluczowy obszar biznesu, który cały czas chcemy wzmacniać.
Co ciekawe, wkrótce powstanie sklep internetowy, którego oferta skierowana będzie do partnerów biznesowych, czyli zarówno producentów jak i instalatorów. Jeszcze wiosną tego roku mają się rozpocząć jego testy na wybranej grupie klientów. Firma chce, by do końca roku duży procent klientów przekonać do korzystania z tej internetowej platformy zakupowej.
Kilka dni temu informowaliśmy również o przejęciu przez Grupę Somfy niedużej części udziałów udziałów w kapitale zakładowym firmy ELCIA. Firmy chcą m.in. wspierać instalatorów w sprzedaży połączonych urządzeń (szczegóły). Polska spółka nawiązała z kolei strategiczną współpracę z Saule Technologies i Columbus w zakresie zastosowania ogniw perowskitowych (więcej…)
Zobacz również
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.
„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki
Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.
XXXIV Forum 100 – fotorelacja
W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.