Sokółka rośnie dzięki e-commerce

Autor: |Data publikacji:

Firma Sokółka Okna i Drzwi zakończyła pierwszy kwartał wzrostem sprzedaży. Jak funkcjonuje firma w dobie pandemii? Okazuje się, że informacje płynące od tego producenta są dość optymistyczne.

Niedawno informowaliśmy o wynikach grupy Inwido do której należy m.in. Sokółka i A-Lakiernia. Okazuje się, że sprzedaż produktów do Polski w I kwartale 2020 r. była znacznie mniejsza, niż w 2019 r, a spadek wyniósł ponad 25 proc. (więcej…). Jednak sama Sokółka ten okres może zaliczyć do udanych, ponieważ odnotowała 5 proc. wzrost, co jest zasługa m.in. zwiększonego eksportu.

Okazuje się, że mimo pandemii fabryka w Sokółce pracuje na 100 proc. swoich możliwości, a absencja pracowników jest na bardzo niskim poziomie. Jak oceniają przedstawiciele firmy, obłożenie produkcji jest pełne na najbliższych 5 tygodni.

Pomimo mniejszej liczby zleceń z tradycyjnych rynków sprzedaży takich jak salony firmowe, czy dealerzy w Polsce czy zagranicą, około 70 proc. produkcji trafia do e-commerce, gdzie spadków aktualnie nie ma, a wręcz odnotowujemy spore wzrosty. To pozwala myśleć o podtrzymaniu wzrostów sprzedaży w najbliższych miesiącach i na to, że ten rok będzie jeszcze lepszy od ubiegłego – ocenia Marek Aniśko, kierownik sprzedaży segmentu B2C.

Początek pandemii nie był dobrym okresem w sprzedaży krajowej dla Sokółki. Okazuje się, że klienci odwoływali lub przenosili na późniejszy termin montaż okien (w szczególności dotyczyło to wymian). To wpłynęło na wyniki sprzedaży w Polsce. Firma odnotowała również spadek zainteresowania oknami i przyjmowała mniej zleceń z polski i tradycyjnego eksportu w postaci dilerów oraz firm montażowych.

Sokółka w czasie pandemii nie zamknęła swoich salonów sprzedaży, ale wprowadziła nowe, restrykcyjne zasady ich funkcjonowania. Umożliwiło to utrzymanie przyjmowania zleceń, dzięki czemu spadki nie były drastyczne.

Od początku pandemii w salonach pracuje maksymalnie jeden sprzedawca, dodatkowo wprowadzone zostały obowiązkowe dezynfekcje rąk, maseczki itd. Umawiamy wizyty klientów w salonach z odpowiednim dystansem czasowym tak aby uniknąć spotkań kilku klientów w tym samym czasie, dodatkowo musimy mieć czas np. na dezynfekcję klamek i innych elementów ekspozycji – tłumaczy Aniśko.

Firma po okresie Świąt Wielkanocnych odnotowuje spore ożywienie. – Daje to nadzieję, że wszystko wraca do normy.  Dodatkowo wprowadziliśmy promocję na nasze okna co również pomaga nam w pozyskiwaniu nowych zleceń. Widzimy szansę, że nadrobimy w najbliższym czasie dołek, który był w Polsce na przełomie marca i kwietnia – podsumowuje Marek Aniśko.

Zobacz również

Białostocki piknik montażowy ISO-Chemie

Białostocki piknik montażowy ISO-Chemie

W ubiegłym tygodniu gościliśmy na pikniku montażowym ISO-Chemie w Białymstoku. Szkolenie producenta ciepłej belki montażowej cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno montażystów, jak i producentów.

Rozstrzygnięto 29. edycję konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”

Rozstrzygnięto 29. edycję konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”

10 września 2025 roku w Zamku Królewskim w Warszawie ogłoszono laureatów Ogólnopolskiego Konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”.

Forum Webinar #2 – poznaj kolejne nowości na sezon 2025

Forum Webinar #2 – poznaj kolejne nowości na sezon 2025

18 września drugie w tym roku spotkanie w ramach Forum Webinar. Przedstawimy nowości produktowe branży stolarki na sezon 2025.