Sokółka rośnie dzięki e-commerce

Autor: |Data publikacji:

Firma Sokółka Okna i Drzwi zakończyła pierwszy kwartał wzrostem sprzedaży. Jak funkcjonuje firma w dobie pandemii? Okazuje się, że informacje płynące od tego producenta są dość optymistyczne.

Niedawno informowaliśmy o wynikach grupy Inwido do której należy m.in. Sokółka i A-Lakiernia. Okazuje się, że sprzedaż produktów do Polski w I kwartale 2020 r. była znacznie mniejsza, niż w 2019 r, a spadek wyniósł ponad 25 proc. (więcej…). Jednak sama Sokółka ten okres może zaliczyć do udanych, ponieważ odnotowała 5 proc. wzrost, co jest zasługa m.in. zwiększonego eksportu.

Okazuje się, że mimo pandemii fabryka w Sokółce pracuje na 100 proc. swoich możliwości, a absencja pracowników jest na bardzo niskim poziomie. Jak oceniają przedstawiciele firmy, obłożenie produkcji jest pełne na najbliższych 5 tygodni.

Pomimo mniejszej liczby zleceń z tradycyjnych rynków sprzedaży takich jak salony firmowe, czy dealerzy w Polsce czy zagranicą, około 70 proc. produkcji trafia do e-commerce, gdzie spadków aktualnie nie ma, a wręcz odnotowujemy spore wzrosty. To pozwala myśleć o podtrzymaniu wzrostów sprzedaży w najbliższych miesiącach i na to, że ten rok będzie jeszcze lepszy od ubiegłego – ocenia Marek Aniśko, kierownik sprzedaży segmentu B2C.

Początek pandemii nie był dobrym okresem w sprzedaży krajowej dla Sokółki. Okazuje się, że klienci odwoływali lub przenosili na późniejszy termin montaż okien (w szczególności dotyczyło to wymian). To wpłynęło na wyniki sprzedaży w Polsce. Firma odnotowała również spadek zainteresowania oknami i przyjmowała mniej zleceń z polski i tradycyjnego eksportu w postaci dilerów oraz firm montażowych.

Sokółka w czasie pandemii nie zamknęła swoich salonów sprzedaży, ale wprowadziła nowe, restrykcyjne zasady ich funkcjonowania. Umożliwiło to utrzymanie przyjmowania zleceń, dzięki czemu spadki nie były drastyczne.

Od początku pandemii w salonach pracuje maksymalnie jeden sprzedawca, dodatkowo wprowadzone zostały obowiązkowe dezynfekcje rąk, maseczki itd. Umawiamy wizyty klientów w salonach z odpowiednim dystansem czasowym tak aby uniknąć spotkań kilku klientów w tym samym czasie, dodatkowo musimy mieć czas np. na dezynfekcję klamek i innych elementów ekspozycji – tłumaczy Aniśko.

Firma po okresie Świąt Wielkanocnych odnotowuje spore ożywienie. – Daje to nadzieję, że wszystko wraca do normy.  Dodatkowo wprowadziliśmy promocję na nasze okna co również pomaga nam w pozyskiwaniu nowych zleceń. Widzimy szansę, że nadrobimy w najbliższym czasie dołek, który był w Polsce na przełomie marca i kwietnia – podsumowuje Marek Aniśko.

Zobacz również

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.