Grupa Inwido osiągnęła sprzedaż w I kwartale w wysokości 1,4 mld koron szwedzkich (ok. 600 mln zł). To wzrost w stosunku do roku 2019 o 1 proc. Dużo gorzej wypadły wyniki tej spółki w przypadku sprzedaży do Polski.
Pierwszy kwartał w tym roku w Inwido przebiegał zgodnie z oczekiwaniami. To okres, z którym świat zaczął zmagać się z kryzysem związanym z Covid-19. Jednak okazało się, że wyniki ze sprzedaży w szwedzkiej grupie były na podobnym poziomie, jak w roku 2019. Sprzedaż netto osiągnęła w I kwartale wartość 1,448 mld koron (ok. 604 mln zł) w porównaniu z 1,443 mld w poprzednim roku (ok. 602 mln zł). Firma poinformowała też o innym pozytywnym wskaźniku. Poziom zamówień od klientów w omawianym okresie wzrósł o 9 proc.

Inwido poinformowało również, jak wyglądała sprzedaż do poszczególnych krajów. W Polsce przychody z I kwartału wyniosły 17 mln koron w porównaniu z 23 mln w roku 2019 (spadek aż o 26 proc.). W naszym kraju do Grupy Inwido należy producent okien i drzwi Sokółka oraz firma A-Lakiernia. W sumie firmy zanotowały w omawianym okresie spadki ze sprzedaży. Znacznie lepiej radziły sobie w tym czasie przedsiębiorstwa w Danii, Szwecji, Irlandii i w Niemczech.
Zobacz również
Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium
Defor oficjalnie otworzył w połowie stycznia nowy magazyn i nowe laboratorium. Budowa i wyposażenie obiektów trwało 19 miesięcy.
Paneldoor zwiększył moce produkcyjne
Paneldoor podliczył, że w 2022 r. firma zwiększyła produkcję o 13 proc. Udało się to m.in. dzięki większym mocom produkcyjnym.
To nie był zły sezon
Nastroje w branży nie są wcale złe, bo kolejne podwyżki cen uratowały wyniki finansowe. Nawet producenci drzwi drewnianych informują, że w swoich bilansach odnotują na koniec roku jednocyfrowe wzrosty przychodów.