Najnowszy raport PressSerwis Monitoring Mediów oraz miesięcznika Press określił marki, które miały największą siłę medialną w Polsce w okresie IV 2020-VI 2021. Oznacza to, mówiąc w uproszczeniu, że publikacje o marce, zarówno w prasie jak i w internecie, dotarły do odpowiednio dużej liczby czytelników z odpowiednio pozytywnym przekazem.Jak prezentuje się siła medialna marek stolarki?
Wśród marek z naszej branży największą siłę wykazała marka Fakro, której siłę określono na 100 tys. punktów. W rankingu powszechnym pozwoliło to zająć dopiero 322 miejsce. Dla porównania najmocniejsza polska marka – PKO BP – uzyskała wartość 9 milionów punktów.
Na miejscu 341 sklasyfikowano markę Velux (83 tys. punktów), na 398 miejscu markę Oknoplast (45 tys.), a na miejscu 399 markę Wiśniowski. Piątą setkę najmocniejszych medialnie marek otwiera Aluprof z siłą 41 tys. punktów, tuż dalej jest Drutex (38 tys.), a na miejscu 426 marka Porta Drzwi z siłą 31 tys. punktów. Inne marki okienno-drzwiowe nie zmieściły się w rankingu najmocniejszych medialnie polskich marek, ale to było pochodną ich mniejszej aktywności w mediach. Jeśli chodzi o prasę to o naszych markach najczęściej pisały redakcje sportowe, dwa dzienniki krakowskie oraz miesięcznik Forum Branżowe. Wśród portali marki te poza portalami sportowymi najczęściej wymieniane były w Onecie. W mediach społecznościowych królował Facebook.
Fakro szczyt swojej aktywności medialnej miało w sierpniu 2020 roku, kiedy to opisywano przypadek ogniska koronowirusa w tej firmie. 38 proc. wzmianek o marce związane było z zagadnieniami ochrony klimatu i zrównoważonego rozwoju. O Veluxie najwięcej pisano we wrześniu 2020, kiedy to firma podjęła zobowiązanie zneutralizowania swojego śladu węglowego przez sadzenie lasów tropikalnych. Poza tym okazjami do wzmianek o tej marce była publikacji „Barometru zdrowych Domów” oraz udział w akcji #KlientBezpieczny. Najwięcej wzmianek o marce Oknoplast miało natomiast miejsce w listopadzie 2020 roku, co związane było z kolejną edycją wielkiej wyprzedaży wyrobów firmy z Krakowa.
Warto przy tej okazji zwrócić uwagę na fakt, że najmocniejsze medialnie marki stolarki mają siłę (rozgłos?) niemal 100 razy mniejszą niż liderzy tego rankingu: BKO BP (9 milionów punktów), Orlen (7,2 mln punktów) czy TVN (6,5 mln punktów). Ale też, co przyznać trzeba obiektywnie, dużo mniejsze budżety marketingowo-promocyjne.
Cały raport dostępny jest na stronie rankingu Top Marka oraz w najnowszym numerze magazynu Press.
Tagi
AluprofBarometr zdrowych domówDrutexFakroforum branżoweklient bezpiecznymarki stolarkiPortasiła markiTop Marka 2021VeluxWiśniowskiZobacz również
Pierwsi dilerzy stolarki zostaną doradcami ds. dotacji!
Za nami pierwszy kurs egzaminacyjny, organizowany przez Koalicję Termomodernizację. Udział w nim wzięło ponad 60 przedstawicieli handlowych i dilerów branży stolarki.
Dilerzy Eko-Okien zwiększą swoją sprzedaż w roku 2023
Kornickie Eko-Okna, lider rynku stolarki w Polsce, przygotowuje się do startu projektu, który pozwoli dystrybutorom zwiększyć sprzedaż produktów stolarki otworowej w 2023 roku.
Rynek chemii budowlanej w 2022 r. i prognozy rozwoju
Wartość sprzedaży produktów w grupie chemii budowlanej w 2022 r. była wyższa o ok. 5 proc. Dane na temat rocznych wyników przedstawiła właśnie agencja IBP Research.