Selena podsumowała sezon 2022

Autor: |Data publikacji:

Grupa Selena odnotowała w 2022 roku bardzo dobre wyniki finansowe. Na uwagę zasługuje duży wzrost zysku operacyjnego EBIT.

Globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej z siedzibą we Wrocławiu zakończył sezon 2022 przychodami ze sprzedaży w wysokości 1,96 mld zł. W porównaniu z rokiem 2021 oznacza to wzrost o 13,6 proc. Rośnie też rentowność Grupy Selena – rentowność brutto sprzedaży w 2022 roku była wyższa o 2,3 p.p. rok do roku. Spółka podaje, że wpływ na to miały wyższe marże na części rynków i wzrost udziału sprzedaży produktów innowacyjnych. Pozytywnie na te parametry wpłynęło również optymalizowanie receptur produktów. Zysk operacyjny EBIT wyniósł z kolei 153,6 mln zł i był wyższy o 65,7 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym.

Jacek Michalak, prezes zarządu Grupy Selena:

Kolejny rok z rzędu wypracowaliśmy wysokie zyski z działalności operacyjnej i solidne przychody ze sprzedaży, co pozwala nam umacniać naszą pozycję globalnego gracza w branży. Odpowiednie decyzje podjęte przez nas w 2021 roku, jak m.in. zróżnicowanie łańcuchów dostaw, rozszerzenie działalności o badania nad innowacyjnymi produktami czy obranie nowego kierunku rozwoju na rynki zachodnie, pozwoliły nam kontynuować rozwój całej Grupy i osiągnąć dobre wyniki finansowe w trudnych czasach.

Po wybuchu wojny w Ukrainie, Grupa Selena zmieniła strategiczny kierunek rozwoju ze wschodniego na zachodni. – Widzimy potencjał m.in. w zachodnich krajach Unii Europejskiej i chronionych przez NATO, w Stanach Zjednoczonych czy w Brazylii. Rozwój biznesu wpłynął na wysoką dynamikę naszych przychodów w Ameryce Północnej i Południowej. Mamy nadzieję, że konflikt zbrojny za naszą wschodnią granicą skończy się jak najszybciej i będziemy mogli wrócić na swoje historyczne rynki, niemniej rozwój na Zachodzie zostanie utrzymany  – mówi prezes Jacek Michalak.

Zobacz również

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.