Selena podsumowała minione półrocze pod względem finansowym. Spółka informuje o spadkach w wolumenach sprzedaży.
Selena, jeden z czołowych dostawców chemii budowlanej, w tym do montażu stolarki, podsumowała pod kątem finansowym okres od stycznia do końca czerwca. W tym czasie przychody z umów z klientami globalnie wyniosły 864,73 mln zł w stosunku do 920,78 mln zł w roku 2022, co oznacza spadek o ponad 6 proc. Z kolei przychody ze sprzedaży chemii budowlanej to 647,02 mln zł w porównaniu do 651,66 mln zł. Spółka tłumaczy, że niższe przychody są spowodowane spadkami w sprzedaży pod kątem wolumenu. Jeśli chodzi o zysk z działalności operacyjnej, to pierwszym półroczu bieżącego roku wyniósł on 29,15 mln zł w stosunku do 52,56 mln w analogicznym okresie rok wcześniej. Znacząco spadł zysk netto, obecnie jest on w wysokości 6,94 mln zł, a w roku ubiegłym była to kwota 48,6 mln zł.

Grupa Selena w omawianym okresie przeznaczyła 26,4 mln zł na inwestycje. Były to głównie środki przeznaczone na modernizacje zakładów produkcyjnych. Rozbudowane zostały fabryki w Kazachstanie i we Włoszech. Firma także inwestuje w rozwiązania w OZE, przede wszystkim w biogazownie i farmy fotowoltaiczne. Te inwestycje prowadzone są w Polsce i za granicą. W pierwszym kwartale spółka zwiększyła swoje udziały w sprzedaży w Europie Zachodniej o niecałe 2 proc. oraz w Europie Wschodniej i Azji o ponad 2 proc. Z kolei spadła sprzedaż w obu Amerykach, w pierwszym półroczu udział w ogólnej sprzedaży wynosił 7,4 proc., a rok wcześniej było to 9,4 proc.
Zobacz również
Made Expo 2025: lokalne targi Europy Południowej
W dniach 19-22 listopada w Mediolanie odbyły się targi Made Expo, które obfitowały w charakterystyczne dla rynków Europy południowo-zachodniej rozwiązania
Znamy laureatów Builder Super Power 2025
Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.


