Selena podsumowała minione półrocze pod względem finansowym. Spółka informuje o spadkach w wolumenach sprzedaży.
Selena, jeden z czołowych dostawców chemii budowlanej, w tym do montażu stolarki, podsumowała pod kątem finansowym okres od stycznia do końca czerwca. W tym czasie przychody z umów z klientami globalnie wyniosły 864,73 mln zł w stosunku do 920,78 mln zł w roku 2022, co oznacza spadek o ponad 6 proc. Z kolei przychody ze sprzedaży chemii budowlanej to 647,02 mln zł w porównaniu do 651,66 mln zł. Spółka tłumaczy, że niższe przychody są spowodowane spadkami w sprzedaży pod kątem wolumenu. Jeśli chodzi o zysk z działalności operacyjnej, to pierwszym półroczu bieżącego roku wyniósł on 29,15 mln zł w stosunku do 52,56 mln w analogicznym okresie rok wcześniej. Znacząco spadł zysk netto, obecnie jest on w wysokości 6,94 mln zł, a w roku ubiegłym była to kwota 48,6 mln zł.
Grupa Selena w omawianym okresie przeznaczyła 26,4 mln zł na inwestycje. Były to głównie środki przeznaczone na modernizacje zakładów produkcyjnych. Rozbudowane zostały fabryki w Kazachstanie i we Włoszech. Firma także inwestuje w rozwiązania w OZE, przede wszystkim w biogazownie i farmy fotowoltaiczne. Te inwestycje prowadzone są w Polsce i za granicą. W pierwszym kwartale spółka zwiększyła swoje udziały w sprzedaży w Europie Zachodniej o niecałe 2 proc. oraz w Europie Wschodniej i Azji o ponad 2 proc. Z kolei spadła sprzedaż w obu Amerykach, w pierwszym półroczu udział w ogólnej sprzedaży wynosił 7,4 proc., a rok wcześniej było to 9,4 proc.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".