Selena liczy na docieplenia i rynek ukraiński

Autor: |Data publikacji:

Pierwsze półrocze podsumowała właśnie Selena. Także w tej firmie przychody ze sprzedaży w tym okresie osiągnęły rekordowe wartości i były wyższe o niemal 17 proc.

Selena poinformowała o wynikach finansowych z pierwszego półrocza. Spółka odnotowała rekordowe przychody ze sprzedaży w wysokości 921 mln zł. Były one wyższe od danych z roku ubiegłego o 16,9 proc. Także zysk z działalności operacyjnej EBIT był dla firmy korzystny, w omawianym okresie wyniósł on 53 mln zł i był wyższy od wyniku z roku ubiegłego o 9,9 proc. Z kolei zysk netto był wyższy o ponad 22 proc. i w pierwszym półroczu tego roku wyniósł 48,6 mln zł. Według zarządu Seleny wyniki za pierwsze sześć miesięcy tego roku pokazują, że sytuacja geopolityczna i trudności gospodarcze nie wpłynęły negatywnie na działalność spółki.

Dobre wyniki to także efekt dywersyfikacji rynków zbytu. Firma bardziej zaangażowała się w działalność w Europie Zachodniej, gdzie do tej pory mniej była obecna, w porównaniu z Europą Wschodnią i Azją. Jacek Michalak, prezes Grupy Selena przyznaje:

Dywersyfikację rynków chcielibyśmy utrzymać w przyszłości, lecz nadal z nadzieją obserwujemy sytuację i liczymy na powrót na rynki wschodnie. De facto już teraz przygotowujemy się do rozwoju sprzedaży na rynku ukraińskim na czas po zakończeniu wojny.

Spółka nadal odczuwa konsekwencje problemów powstałych z powodu pandemii, przede wszystkim niedobór surowców do produkcji. Szczególnie odczuwalne są kłopoty na rynku wyrobów ropopochodnych, niezbędnych przy produkcji chemii budowlanej. Sytuacja na rynku paliw jest także niepewna, dlatego spółka zakłada poszukiwanie alternatywnych dostawców czy surowców. Selena odnotowała także spadek koniunktury na polskim rynku budowlanym. Odpowiedzią firmy na tę sytuację jest wprowadzanie do sprzedaży nowych, innowacyjnych produktów. Roman Dziuba, członek zarządu Grupy Selena tłumaczy:

Pracujemy intensywnie nad kolejnymi rozwiązaniami, które wpisują się w zrównoważone budownictwo. Inwestujemy m.in. w produkty do ocieplania budynków. Sposoby na redukcję wpływu wzrastających kosztów paliw grzewczych będą wyznaczały kierunki rozwoju branży w kolejnych okresach. Trend ten będzie również wspierany programami unijnymi. Równolegle, mimo trudnej sytuacji rynkowej, wciąż inwestujemy w automatyzację i nowoczesne technologie produkcji, zwiększając m.in. jej wydajność czy ergonomię.

Przypomnijmy, że panel informacyjny poświęcony szansom polskiej stolarki na rynku ukraińskim odbędzie II dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki w Ożarowie (18-19 października). Gościem specjalnym tego dnia będzie znany geostarteg, dr Jacek Bartosiak. Karty wstępu do nabycia TUTAJ.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".