Sanok Rubber podsumował pierwszy kwartał tego roku pod względem finansowym. Spółka odnotowała niewielki spadek sprzedaży uszczelek do stolarki.
Grupa Sanok Rubber podała właśnie dane finansowe z pierwszego kwartału. Sprzedaż w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosła 343,78 mln zł w stosunku do 386,12 mln zł. Spółka podaje, że spadła sprzedaż na rynku krajowym, w zakończonym właśnie kwartale wyniosła ona 110,91 mln zł w porównaniu do 121,84 mln zł. Także znacząco niższe były przychody na rynkach Unii Europejskiej. W tym roku osiągnęły 166,91 mln zł w stosunku do 200,78 mln zł w pierwszym kwartale w 2023 r. Ponadto spółka podaje, że wynik netto to 13,59 mln zł, w porównaniu do 16,16 mln zł w roku ubiegłym.
Sprzedaż uszczelek do stolarki w bieżącym roku wyniosła 24,21 mln zł w porównaniu do 28,29 mln zł . Sanok Rubber najwięcej uszczelek sprzedaje na rynku krajowym. Notabene, w tym roku przychody wyniosły 19,3 mln zł w stosunku do 22,45 mln zł rok wcześniej. Natomiast wartość przychodów z rynków unijnych to 3,44 mln zł w porównaniu do 3,83 mln zł w 2023 r.
Sanok Rubber ma także przychody na rynkach wschodnich, w Ukrainie i Białorusi. W pierwszym kwartale 2024 r. jest to kwota 8,1 mln zł, co stanowi 2,4 proc. udziału w ogólnej sprzedaży. Aktywa spółek zależnych w Rosji są przeznaczone do sprzedaży, a ich wyniki finansowe traktowane jako działalność zaniechana.
Na temat podsumowania roku 2023 w Sanok Rubber możesz przeczytać tutaj: https://forumbranzowe.com/wzrost-sprzedazy-uszczelek-do-okien-w-sanok-rubber/
Więcej o działalności firmy: https://www.sanokrubber.com/
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".