Rynek stolarki w Indiach odnotowuje wzrosty

Autor: |Data publikacji:

Jak wskazują raporty analityków, kraje z regionu Azji i Pacyfiku już od kilku lat odnotowują szybki rozwój gospodarki. Obejmuje on również stolarkę budowlaną. Czołowe pozycje zajmują rynki stolarki w Indiach i Chinach.

„Indie do 2030 r. staną się drugą co do wielkości gospodarką w regionie Azji i Pacyfiku oraz trzecią co do wielkości gospodarką na świecie” –  podaje Allianz Research w swoim badaniu. Razem z Chinami kraj ten zajmuje czołowe miejsca w wielu sektorach rynku globalnego. Jak podają analitycy, indyjska gospodarka w 2023 roku osiągnęła wzrost na poziomie 7,7 proc. W bieżącym roku ma on wynieść 6,4 proc. zaś w 2025 – 6,5 proc. Sprzyja temu kilka czynników. Wśród najważniejszych są wymieniane wdrożone reformy, a także duży potencjał demograficzny. Do roku 2075 populacja w wieku produkcyjnym ma przekroczyć 1 mld. Już teraz skutkuje to m.in. stałym zwiększaniem poziomu konsumpcji oraz szybko rosnącym zapotrzebowaniem na mieszkania, obiekty komercyjne i infrastrukturę. Indie sukcesywnie inwestują w infrastrukturę i logistykę handlu – awansowały z 44 na 38 miejsce w światowym rankingu dostępności logistycznej.

Dzięki szybkiemu rozwojowi Indie, w tym rynek stolarki, stają się atrakcyjnym regionem eksportowym dla firm globalnych – podkreśla Allianz Reaserch. Rząd tego kraju dąży do zwiększenia udziału produkcji w gospodarce do 25 proc. w 2025 r. W roku 2022 było to 13 proc.

rynek stolarki w Indiach(1)

Indie są dużym rynkiem dla stolarki budowlanej

Duży udział Indii w globalnych rynkach związanych z branżą budowlaną potwierdzają raporty analityków.

Stale rozwija się globalny rynek drzwi zewnętrznych. Jak wskazuje Market Reaserch Future wśród regionów największą dynamikę wykazuje Azja, w tym Indie i Chiny. Według prognoz do 2032 r. wartość tego rynku ma osiągnąć ponad 170,5 mld dol. przy wzroście o 6 proc. r/r. Przy tym znaczący udział ma segment drzwi zewnętrznych do budownictwa mieszkaniowego.

Światowy rynek okuć do okien i drzwi wzrośnie o 36,42 mld dol. do 2030 r. Wzrost rok do roku ma osiągać poziom 5,8 proc. Tak podaje Zion Market Research w swoim raporcie. Siłą napędową ma być budownictwo komercyjne i renowacje. W badaniu zostały uwzględnione takie produkty, jak m.in. uszczelki, zawiasy i zamki do drzwi oraz okien, samozamykacze i wizjery do drzwi, progi oraz elementy używane do montażu stolarki. Od 2022 roku głównym źródłem przychodów jest region Azji i Pacyfiku. Na tym obszarze rośnie znaczenie rynku stolarki w Indiach. Natomiast najwyższe marże odnotowano m.in. w Chinach, Indiach, Japonii czy Australii.

Globalny rynek systemów fasadowych również rośnie. Dane znajdują się w opublikowanym w ubiegłym roku raporcie Saint-Gobain oraz NSG. Wynika z nich, że wartość tego rynku ma w 2033 roku wynieść 630 mld dol., przy rocznym wzroście na poziomie 5,8 proc. Analitycy zaznaczają, że wiodący jest  region Azji i Pacyfiku, w tym duży potencjał widzą w gospodarce Chin oraz Indii. Wynosi on 38 proc., zaś w okresie prognozy tempo wzrostu r/r ma osiągać 6 proc. Przemysł w tych krajach nie jest w stanie zaspokoić rosnących potrzeb. Problem dotyczy Chin oraz całego rynku stolarki w Indiach, oprócz systemów fasadowych także komponentów, w tym szkła, okien i drzwi.

Zobacz również

Internorm z dwucyfrowym spadkiem sprzedaży w roku 2024

Internorm z dwucyfrowym spadkiem sprzedaży w roku 2024

Raport finansowy spółki Internorm wskazuje spadek sprzedaży w 2024 r. Jest to konsekwencja trwającej trudnej sytuacji gospodarczej w Europie. Rok 2023 zamknął się bowiem dla firmy niewielkim (1 proc.), ale jednak wzrostem.

Deceuninck przedstawił raport finansowy za rok 2024

Deceuninck przedstawił raport finansowy za rok 2024

Raport finansowy Grupy Deceuninck wskazuje na spadek sprzedaży. Pomimo to w roku 2024 zysk netto wzrósł.

Hella opublikowała raport finansowy za 2024 r.

Hella opublikowała raport finansowy za 2024 r.

Raport finansowy opublikowany przez firmę Hella prezentuje wyniki osiągnięte w roku 2024. Producent systemów przeciwsłonecznych przekroczył wielkość sprzedaży sprzed pandemii COVID.