Saint-Gobain, a także AGC sprzedają swoje zakłady, by poprawić rentowność.
Arbonia inwestuje w produkcję szkła. Firma zdecydowała się na zakup w Niemczech firmy Glasverarbeitungs-Gesellschaft Deggendorf (GVG). To producent szkła przetworzonego, należący do grupy Saint-Gobain. Transakcja podpisana została 31 lipca, a planowana jej finalizacja nastąpi w III kwartale tego roku. Dzięki temu przejęciu Arbonia uzyska większą niezależność od dostawców szkła. Przychody GVG Deggendorf za 2020 r. wyniosły ok. 20 mln euro. Przypomnijmy, że w tym roku Arbonia zmienia swoje portfolio produktów, szwajcarski koncern sprzedał właśnie segment okien firmie Dovista. Pisaliśmy o tym TUTAJ.

Saint-Gobain, oprócz GVG Deggendorf, sprzedał także swojemu byłemu managerowi firmę Aurys z Carentan-les-Marais we Francji. Firma specjalizuje się m.in. w produkcji szkła hartowanego, a przychód za 2020 r. wyniósł 20 mln euro. Saint-Gobain wyjaśnia, że obie transakcje są częścią strategii spółki, polegającej na optymalizacji portfolio firmy. Celem tych działań jest wzrost rentowności Saint-Gobain. Natomiast w Portugalii spółka zamknęła zakład Saint-Gobain Sekurit ze względu na rosnące straty w ostatnich latach.
W czerwcu w tym roku także AGC ogłosiło, że sprzedaje swoje zakłady produkujące szło float w Stanach Zjednoczonych. Pod koniec sierpnia spółka ogłosiła, że transakcja została zakończona, trzy zakłady produkcyjne zostały sprzedane firmie Cardinal Glass. Wartość transakcji to 450 mln dolarów. O tym wydarzeniu pisaliśmy TUTAJ. Koncern AGC wyjaśnia, że sprzedaż amerykańskich zakładów wpłynie na wzrost rentowności spółki.
Tagi
AGCArboniaCardinal GlassGVG DeggandorfSaint Gobain.Saint-Gobain Sekuritszkło floatszkło hartowaneZobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


