Rośnie sprzedaż szkła w Saint-Gobain

Autor: |Data publikacji:

Saint-Gobain podsumował pierwszy kwartał tego roku. Spółka odnotowała w tym okresie ponad 16-procentowy wzrost organiczny.

Saint-Gobain podliczył, że w pierwszym kwartale tego roku osiągnął sprzedaż w wysokości 12 mld euro, co jest dla spółki rekordowo wysokim wynikiem. W zeszłym roku w pierwszym kwartale sprzedaż wyniosła 10,37 mld, co daje obecnie wzrost organiczny na poziomie 16,4 proc. Największy wzrost spółka zanotowała na rynkach Azji i Pacyfiku – o 24 proc. ze sprzedażą w wysokości 2,19 mld zł, a także w Północnej Europie (w tym Polska)– o 19 proc., gdzie sprzedaż wyniosła 4 mld euro. Saint-Gobain przyznaje, że był to dobry okres dla firmy, a wzrosty dwucyfrowe notowane były we wszystkich segmentach działalności.

Koniunktura w budownictwie trwa od połowy 2021 r. i, jak firma podaje, motorem napędzającym wzrost jest duża fala remontów w Europie, ale także nowe budownictwo w Ameryce i w Azji. Jeśli chodzi o Północną Europę, to spółka informuje, że znakomitą dynamikę wzrostu odnotowała w krajach na wschodzie kontynentu, szczególnie w Polsce, Czechach i Rumunii.

Dom modelowy Saint-Gobain Multi Comfort w Zielonki Wieś

Grupa Saint-Gobain podliczyła, że zanotowała także wzrost wolumenu sprzedaży, jest on wyższy o 1,9 w porównaniu do 2021 r. i o 8,3 proc. w stosunku do 2019 r., czyli okresu przed epidemią Covid-19. Spółka poinformowała również, że ceny produktów w pierwszym kwartale wzrosły o 14,5 proc. Podwyżki były spowodowane głównie wyższymi kosztami materiałów oraz energii.

Saint-Gobain informuje, że:

W obliczu rosnącej inflacji, Saint-Gobain spodziewa się, że koszty energii i surowców w 2022 roku wzrosną o około 2,5 mld euro w porównaniu z rokiem 2021. Inflacja ta dotyczy w szczególności kosztów energii, zwłaszcza w Europie, gdzie Grupa zabezpieczyła około 80 proc. swoich zakupów gazu ziemnego i energii elektrycznej na cały rok 2022. Całkowite rachunki Saint-Gobain za energię wyniosły 1,5 mld euro w 2021 r., co stanowi 3 proc. sprzedaży Grupy.

Spółka także odnosi się do wojny w Ukrainie i sytuacji na rynku gazu, która także dotyczy Polski:

Saint-Gobain nie prowadzi działalności przemysłowej na Ukrainie, a udział Rosji w skonsolidowanej sprzedaży w 2021 roku wyniósł około 0,5 proc. Wszystkie nasze rozwiązania są produkowane i sprzedawane na lokalnych rynkach budowlanych. Od początku konfliktu wszystkie projekty inwestycyjne zostały anulowane. Działalność lokalna jest obecnie prowadzona na minimalnym poziomie i w sposób autonomiczny. Kraje, które są obecnie najbardziej wrażliwe na dostawy rosyjskiego gazu dla Saint-Gobain, to Niemcy, Polska i Czechy. Grupa opracowała różne plany kontynuacji działalności w tych krajach, które pozwolą jej w znacznym stopniu złagodzić skutki scenariusza, w którym wszystkie dostawy rosyjskiego gazu zostałyby przerwane.

Saint-Gobain przygotowuje się do potencjalnego braku w dostawach na rynku gazu. Spółka pracuje m.in. nad wykorzystaniem alternatywnych źródeł energii, takie rozwiązania w niektórych zakładach są już przygotowywane oraz nad zwiększeniem elastyczności swoich zdolności produkcyjnych.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".