Poziom sprzedaży drzwi zewnętrznych w Europie będzie wyższy w tym sezonie w porównaniu z okresem przed pandemią. Eksperci szacują, że na największych rynkach wzrost wolumenu wyniesie 5,4 proc.
Największe w Europie Zachodniej rynki sprzedaży drzwi zewnętrznych, to Włochy, Hiszpania, Francja, Niemcy i Wielka Brytania. Interconnection Consulting, agencja badająca rynki podliczyła, że w tym roku wzrost sprzedaży drzwi zewnętrznych pod kątem wolumenu będzie wyższy o 5,4 proc. Jednak już w przyszłym roku dynamika wzrostu nieco spadnie. Analitycy spodziewają się, że do 2024 r. roczny wzrost osiągnie poziom 4 proc.
Eksperci podkreślają, że na pozytywne nastroje na rynku wpływa sytuacja w segmencie budownictwa mieszkaniowego i na rynku remontowym. W tym roku analitycy spodziewają się wzrostu sprzedaży drzwi zewnętrznych na poziomie 6,9 proc. w budownictwie mieszkaniowym. Jeśli chodzi o rynek remontowy, to tu wzrost prognozowany jest na poziomie 6,5 proc.
Budownictwo mieszkaniowe jest najważniejszym rynkiem dla producentów drzwi, ten segment stanowi 79 proc. udziału w sprzedaży. Natomiast jeśli chodzi o sprzedaż drzwi na wymianę, to ich udział w rynku wynosi 62 proc. Trudniejsza jest sytuacja w segmencie budownictwa niemieszkalnego, tu powrót inwestorów do aktywności sprzed okresu pandemii jest wolniejszy. Ze względu na wzrost cen produktów, firmy oferujące stolarkę i tak zanotują obroty wyższe o 10,9 proc., przy jednocześnie niższym wolumenie sprzedaży.
Jak wygląda sytuacja w poszczególnych krajach? We Włoszech wzrost wolumenu sprzedaży drzwi zewnętrznych w tym roku osiągnie 4,6 proc. Analitycy przyznają, że ten wynik uda się uzyskać dzięki wprowadzeniu programu wspierania budownictwa Superbonus 110. Jeśli chodzi o podsumowanie roku 2020, to wówczas we Włoszech sprzedaż drzwi spadła o 7,8 proc. Także we Francji w roku 2020 sprzedaż drzwi spadła, w tym wypadku o 7,7 proc., ale już w bieżącym roku nastąpił duży wzrost o 6,5 proc. Największą dynamikę widać na rynku remontowym, tu mowa jest o wyższej sprzedaży o 7,7 proc.
Niemcy także odnotowały wzrost w minionym roku, a w sezonie 2021, jak eksperci szacują, wolumen sprzedaży również będzie na plusie i będzie wyższy o 4,9 proc. Na dobrą koniunkturę wpływają m.in. korzystne kredyty mieszkaniowe i stabilna sytuacja finansowa inwestorów. Jeśli chodzi o sprzedaż do budownictwa niemieszkalnego, czyli komercyjnego i przemysłowego, to w Niemczech nastąpi tu spadek o 3,5 proc.
Dla Wielkiej Brytanii rok 2020 był trudny, jeśli chodzi o sprzedaż drzwi zewnętrznych: mowa jest o spadku na poziomie 10 proc. Jednak eksperci spodziewają się dużego odbicia. W tym roku wzrost sprzedaży szacowany jest na 7 proc., a w przyszłym roku na 5,4 proc. Brytyjczycy największą sprzedaż notują także na rynku mieszkaniowym. W tym wypadku ludzie zachęcani są do inwestycji atrakcyjną ofertą kredytów hipotecznych. W ostatnim z omawianych krajów – Hiszpanii rynek jest podzielony. Hiszpański segment budownictwa mieszkaniowego w tym roku notuje wzrost o 4,2 proc., ale dział niemieszkalny spadnie o 2,9 proc.
Analitycy sprawdzili także, jakie rodzaje drzwi cieszą się popularnością. Okazuje się, że największy udział w rynku (32,1 proc.) mają drzwi wykonane z aluminium. Na drugim miejscu znajdują się produkty wykonane z PCW – ich udział w sprzedaży wynosi 30,8 proc.
Więcej na temat nowych szans sprzedażowych na europejskim rynku remontowym usłyszymy podczas Ogólnopolskiego Forum Stolarki Online Jesień 2021 (16-17 listopada). Zachęcamy do darmowej rejestracji i zapraszamy do aktywnej dyskusji w czasie tego wydarzenia.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".