Rok wyzwań i nowych celów w Teknosie

Autor: |Data publikacji:

Dla Teknosa 2021 r. był pełen trudności, mimo to spółka zakończyła sezon ze wzrostem. Bieżący rok zaczął się od dużych wyzwań.

Teknos, dostawca farb i lakierów m.in. do stolarki otworowej w tym roku przede wszystkim skupia się na osiągnięciu rentowności. Firma, tak jak wiele innych na rynku, mierzy się z wieloma trudnościami, takimi jak wysoki wzrost cen, dostępność surowców i rosnące koszty energii. Dlatego, jak przyznaje Teknos, rentowność w działalności musi być teraz w centrum uwagi. Ponadto producent farb wyznaczył sobie cel, by się rozwijać, dla firmy szczególnie ważny jest tu rynek azjatycki.

Na obecną działalność firmy z pewnością wpływa decyzja z kwietnia tego roku, by stopniowo wycofywać się z działalności z Rosji. Teknos nie tylko zamknął biuro handlowe w Federacji Rosyjskiej, ale także zrezygnował z produkcji w tym kraju. Zakład produkcyjny w Sankt Petersburgu został zbudowany zaledwie kilka lat temu, w 2014 r. Teknos informował pod koniec kwietnia, że szuka podmiotu, który mógłby kontynuować działalność fabryki. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.

Teknos podsumował także dane handlowe z minionego roku. Firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 419 mln euro. Jest to wynik o 9 proc. wyższy w stosunku do 2020 r. Z kolei wartość wskaźnika EBITDA wyniosła 26 mln euro. Przedsiębiorstwo jest zadowolone z wyników, bo udało się je osiągnąć w okresie, gdy występowały braki w dostępności surowców, wzrost cen i wciąż dotkliwa pandemia. Jako jedno z ważniejszych wydarzeń w minionym roku było dla firmy otwarcie w Polsce nowego biura. To pierwsza placówka w Teknosie, która, według firmy jest „w pełni hybrydowa” i zaprojektowana tak, by pracownicy dobrze się w niej czuli. Uwzględniona zostały tu także aspekty środowiskowe. O nowym biurze w Warszawie można przeczytać TUTAJ.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.