Glaston podsumował drugi kwartał. Firma zanotowała w tym okresie rekordową wartość zamówień.
Glaston poinformował o wynikach za drugi kwartał – w tym okresie firma szczególnie jest zadowolona z wartości poziomu zamówień. Ich wartość to 65,9 mln euro w porównaniu do 24 mln euro w roku 2020. Jest to, jak podaje spółka, rekordowy wynik. Glaston uważa, że dane te wskazują na duże ożywienie na rynkach. W minionym roku, z powodu pandemii wyniki były wyjątkowo niskie, dlatego firma porównała obecny poziom zamówień do drugiego kwartału 2019 r. Okazuje się, że wartość zamówień w tym roku jest wyższy także od tego sprzed dwóch lat o 48 proc. Firma zanotowała bardzo dobre wyniki m.in. w segmencie szkła izolacyjnego – zamówienia od firm z tej branży wyniosły 30,9 mln euro.
Jedną z ważniejszych w omawianym okresie zleceń firma otrzymała od Press Glassu. Firma zamówiła dla litewskiej spółki Press Glass UAB kilka linii do produkcji szkła izolacyjnego, jedną do hartowania i do szlifowania. Pisaliśmy o tym m.in. TUTAJ.
Natomiast niższa była w tym roku sprzedaż netto, firma podała, że w drugim kwartale wyniosła ona 43,3 mln euro w porównaniu do 48,9 mln euro rok wcześniej. Mimo tego nieco wyższa była wartość EBITA, w tym roku wyniosła ona 2,4 mln euro w stosunku do 2,3 mln w roku poprzednim.
Glaston przyznaje, że dotyka go także problem związany z komponentami do produkcji. Rosną ceny surowców, transportu oraz wydłużają się terminy dostaw wielu wyrobów. Brak w dostępności materiałów do produkcji odbija się szczególnie w dziedzinie części zamiennych. Dlatego Glaston sam jest zmuszony do wydłużania terminów dostaw niektórych produktów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".