Oknoplast podsumował wyniki za 2022 r. Producent stolarki z Krakowa odnotował w tym okresie rekordowy wzrost przychodów ze sprzedaży.
Grupa Oknoplast podliczyła wyniki ze sprzedaży za 2022 r. – wyniosły one 1,72 mld zł. Jest to rekordowa kwota, która znacznie przekroczyła planowane liczby. Firma jeszcze w październiku ubiegłego roku spodziewała się przychodu w wysokości 1,6 mld zł. W poprzedni roku rozliczeniowym, czyli w 2021 r., wartość przychodów wyniosła 1,3 mld zł. Na te wyniki składają się dane sprzedażowe, jakie Grupa osiągnęła w 19 krajach.
Oknoplast rozwija sukcesywnie eksport, który stanowi ok. 80 proc. sprzedaży. Rozbudowywana jest m.in. sieć dilerska we Francji. Produkty w tym kraju sprzedawane są przez ponad 600 partnerów handlowych. Producent rozwija tu również sieć sprzedawców premium, jest ich obecnie250, a do 2028 r. planowane jest, by było ich 350. Z kolei w Hiszpanii na początku tego roku została otwarta fabryka stolarki w Cebolli pod Toledo, pisaliśmy o tym TUTAJ. Zwiększone moce produkcyjne w Hiszpanii przyczynią się do wzrostu sprzedaży m.in. na Półwyspie Iberyjskim.
Grupa inwestuje także w sprzedaż za Atlantykiem. Firma od kilku lat pojawia się na targach budowlanych w USA. W tym roku obecna była na przełomie stycznia i lutego na targach NAHB International Builders Show w Las Vegas. Prezentowana była tam m.in. stolarka przeznaczona na rynek amerykański.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".