Oknoplast podsumował wyniki za 2022 r. Producent stolarki z Krakowa odnotował w tym okresie rekordowy wzrost przychodów ze sprzedaży.
Grupa Oknoplast podliczyła wyniki ze sprzedaży za 2022 r. – wyniosły one 1,72 mld zł. Jest to rekordowa kwota, która znacznie przekroczyła planowane liczby. Firma jeszcze w październiku ubiegłego roku spodziewała się przychodu w wysokości 1,6 mld zł. W poprzedni roku rozliczeniowym, czyli w 2021 r., wartość przychodów wyniosła 1,3 mld zł. Na te wyniki składają się dane sprzedażowe, jakie Grupa osiągnęła w 19 krajach.
Oknoplast rozwija sukcesywnie eksport, który stanowi ok. 80 proc. sprzedaży. Rozbudowywana jest m.in. sieć dilerska we Francji. Produkty w tym kraju sprzedawane są przez ponad 600 partnerów handlowych. Producent rozwija tu również sieć sprzedawców premium, jest ich obecnie250, a do 2028 r. planowane jest, by było ich 350. Z kolei w Hiszpanii na początku tego roku została otwarta fabryka stolarki w Cebolli pod Toledo, pisaliśmy o tym TUTAJ. Zwiększone moce produkcyjne w Hiszpanii przyczynią się do wzrostu sprzedaży m.in. na Półwyspie Iberyjskim.
Grupa inwestuje także w sprzedaż za Atlantykiem. Firma od kilku lat pojawia się na targach budowlanych w USA. W tym roku obecna była na przełomie stycznia i lutego na targach NAHB International Builders Show w Las Vegas. Prezentowana była tam m.in. stolarka przeznaczona na rynek amerykański.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu
„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.
Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści
Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.
Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025
W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.