Reaktywowany pod koniec 2020 roku Stolbud może zaliczyć pierwszy pełny rok działalności pod znaną w branży stolarki marką do bardzo udanych.
Stolbud, jako marka stolarki, powrócił oficjalnie pod koniec 2020 roku (pisaliśmy o tym w artykule „Stolbud – reaktywacja!’). Tamten sezon, jeszcze jako Barilo, firma zamknęła z przychodami w wysokości 5,2 mln złotych. Rok 2021 był zatem pierwszym pełnym sezonem, w którym producent funkcjonował pod marką Stolbud. Zakończył się on podwojeniem z nawiązką wyników z roku 2020 – firma osiągnęła przychody w wysokości 10,7 mln zł.
Marek Kawecki, przedstawiciel firmy Stolbud sp. z o.o.:
Mamy świadomość, że aktualnie sprzyja nam koniunktura, oczywistym jest, że wysoka woda podnosi wszystkie łódki. W Stolbud nie patrzymy jednak na wyniki konkurencji, nie dlatego, że jesteśmy zarozumiali – wiemy jak ciężką działalnością jest produkcja – i szanujemy każdego kto podjął się tego biznesu. My patrzymy tylko na siebie i staramy się usprawniać każdy dział, każde stanowisko, każdy proces. Nie porównujemy się do innych, tylko do siebie samych z dnia wczorajszego. Jeśli robimy p ostępy, wyciągamy wnioski z błędów i unikamy ich w kolejnych zleceniach wtedy tak naprawdę się rozwijamy, a nie wtedy, gdy sprzedajemy więcej i więcej.
Największą popularnością w Stolbudzie cieszy się ślusarka aluminiowa. Firma podliczyła, że w sezonie 2021 wykonała kilkaset okien typu glass corner. Popularnością cieszyły się też wielkogabarytowe okna przesuwne, czego dowodem jest jedna z realizacji w Krakowie, gdzie na 14 okien aż 12 stanowiły okna typu HS. Choć Stolbud wyspecjalizował się w obsłudze inwestorów indywidualnych, może pochwalić się też większymi realizacjami, w tym realizacją stolarki drewnianej w 5-gwiazdkowym hotelu w Karpaczu. Firma produkuje też drzwi wejściowe i co ciekawe, aż 98 proc. z nich wyposażonych było w czytniki linii papilarnych.
W tym sezonie Stolbud ma w planach m.in. rozwój eksportu. Obecnie producent sprzedaje swoje produkty w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Belgii. Poprzedni stał pod znakiem dużych inwestycji w moce produkcyjne. Firma uruchomiła wiosną 2021 roku w Białobrzegach w woj. mazowieckim nowy zakład produkcyjny.
Stolbud w roku 2021, podobnie jak wielu innych producentów, zmagał się z podwyżkami cen oraz brakiem materiałów do produkcji stolarki. Wprowadził jednak sporo rozwiązań, które miały ograniczyć te problemy.
Marek Kawecki, przedstawiciel firmy Stolbud sp. z o.o.:
To bardzo trudny problem i mamy świadomość, że dotyka on każdego. Tak jak w innych obszarach działalności naszej firmy i tu postawiliśmy na rozsadek. Odpowiednie planowanie i zarządzanie zasobami – w tym obszarze udało nam się w największym stopniu ograniczyć ryzyka związane z niestabilnością cen. Plus oczywiście otwarta komunikacja z klientem, ale taka szczera a nie suche pisemne komunikaty stwierdzające: „(…) zgodnie z zapisami umowy opóźnieniu ulegnie…” itd. Wielu naszych klientów, także tych indywidualnych, zaprosiliśmy do naszej fabryki, pokazaliśmy, jak wygląda nasza produkcja – to buduje zaufanie, zwłaszcza w czasach podwyżek i niestabilności rynkowej. Z konkretnych rozwiązań dla klientów, wprowadziliśmy możliwość zawarcia umowy dużo wcześniej, nawet 6 miesięcy przed montażem, dzięki temu udało nam się zabezpieczyć ceny i zamówić większość towarów i komponentów. Były umowy, w których przełożyło się to na kilkunastotysięczną oszczędność dla klienta.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".