Przejęcie na rynku szyb zespolonych w Polsce

Autor: |Data publikacji:

Na rynku szyb zespolonych w Polsce w pierwszym kwartale nastąpiło ważne przejęcie. Producent szyb Starglass przejął firmę Termglas.

Starglass z Ostrołęki przejął kontrolę nad Termglasem z Dąbrowy Górniczej, jednak na tę transakcję zgodzić się musiał UOKiK. W pierwszym kwartale tego roku urząd „wydał zgodę na dokonanie koncentracji” poprzez nabycie przez Starglass 100 proc. udziałów w kapitale zakładowym Termglasu.

Termglas zajmuje się obróbką szkła płaskiego i sprzedażą szyb. Z kolei Starglass produkuje i sprzedaje szkło do budownictwa, ale także w niewielkiej skali handluje stolarką aluminiową. Firma jest kontrolowana przez Krzysztofa Przeździeckiego, który prowadzi działalność gospodarczą P.H. Konrad Krzysztof Przeździecki w Łomży. Ta firma, pod marką Glaskon, wytwarza szyby zespolone. Co ciekawe, zajmuje się także handlem hurtowym zwierząt hodowlanych i transportem specjalistycznym zwierząt.

Glasskon
fot. Glasskon

Obecnie Starglass, Glaskon i Termglas połączone są poprzez jednego właściciela, jednak zachowują odrębność działalności. Łącznie firmy mają cztery zakłady produkcyjne, po jednym Starglass i Termglas, a dwa Glaskon. Największy jest Glaskon, który w 2022 r. miał obroty w wysokości ok. 0,5 mld zł, pochodziły one jednak także z działalności rolno-hodowlanej. Z kolei Termglas miał obroty w wysokości 51,4 mln zł zrealizowane w Polsce, a w Starglasie 42,3 mln zł, w tym ok. 1,3 mln obrotów to eksport.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.