Na rynku szyb zespolonych w Polsce w pierwszym kwartale nastąpiło ważne przejęcie. Producent szyb Starglass przejął firmę Termglas.
Starglass z Ostrołęki przejął kontrolę nad Termglasem z Dąbrowy Górniczej, jednak na tę transakcję zgodzić się musiał UOKiK. W pierwszym kwartale tego roku urząd „wydał zgodę na dokonanie koncentracji” poprzez nabycie przez Starglass 100 proc. udziałów w kapitale zakładowym Termglasu.
Termglas zajmuje się obróbką szkła płaskiego i sprzedażą szyb. Z kolei Starglass produkuje i sprzedaje szkło do budownictwa, ale także w niewielkiej skali handluje stolarką aluminiową. Firma jest kontrolowana przez Krzysztofa Przeździeckiego, który prowadzi działalność gospodarczą P.H. Konrad Krzysztof Przeździecki w Łomży. Ta firma, pod marką Glaskon, wytwarza szyby zespolone. Co ciekawe, zajmuje się także handlem hurtowym zwierząt hodowlanych i transportem specjalistycznym zwierząt.

Obecnie Starglass, Glaskon i Termglas połączone są poprzez jednego właściciela, jednak zachowują odrębność działalności. Łącznie firmy mają cztery zakłady produkcyjne, po jednym Starglass i Termglas, a dwa Glaskon. Największy jest Glaskon, który w 2022 r. miał obroty w wysokości ok. 0,5 mld zł, pochodziły one jednak także z działalności rolno-hodowlanej. Z kolei Termglas miał obroty w wysokości 51,4 mln zł zrealizowane w Polsce, a w Starglasie 42,3 mln zł, w tym ok. 1,3 mln obrotów to eksport.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu
„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.
Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści
Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.
Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025
W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.