Problemy z dostępnością drewna

Autor: |Data publikacji:

Związek Polskie Okna i Drzwi omówił problemy branży z dostępnością drewna, zapowiedział też nową kampanię marketingowo-edukacyjną.

Związek POID ogłosił 28 września, że rusza z nową kampanią zatytułowaną: Dobry montaż – budujesz dla pokoleń. Tym razem działania będą nakierowane na to, by zwrócić uwagę inwestorów na trwałość, wysoką jakość oraz aspekty ekologiczne stolarki. W odróżnieniu od poprzedniej kampanii, w tym wypadku duży nacisk będzie położony na podkreślanie tzw. zielonych cech budownictwa. Budynek powinien być tak zbudowany, by służył także następnym pokoleniom. Kampania ma mieć charakter edukacyjno-marketingowy.

Podczas spotkania podsumowującego działalność POiD poruszany był temat wysokich cen drewna, ale przede wszystkim problem z dostępnością tego surowca. Związek rozpoczął współpracę z innymi organizacjami i podpisał się pod apelem, by ograniczyć eksport polskiego drewna. Pisaliśmy o tym TUTAJ. W spotkaniu wzięli udział Marek Kubiak, dyrektor Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego, Rafał Szefler, dyrektor Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego oraz Bogdan Kalinowski Prezes Zarządu Głównego Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Przedstawiciele przemysłu drzewnego podkreślali, że sytuacja na rynku drewna jest zła, tarcica podrożała często nawet o 200 proc. w tym roku, w dodatku są problemy z dostępnością tego surowca. Przedstawiciele organizacji uważają, że to państwo i rządzący powinni regulować rynek i ograniczyć eksport polskiego surowca, przede wszystkim do Chin.

Janusz Komurkiewicz, prezes POiD podsumował rok działalności związku. Podkreślił, że w tym czasie widać było w branży okien i drzwi duży rozwój cyfryzacji. To proces zmian, który przyspieszyła z pewnością pandemia. Jednym z przykładów digitalizacji był Kongres Stolarki przeprowadzony w tym roku online. W 2021 r. związek POiD świętował także swoje 25-lecie. Kolejnym wydarzeniem, o którym wspominał prezes, to ustanowienie nowej nagrody Building Awards. Pierwszy raz nagrody zostały przyznane na Kongresie Stolarki.

POiD nawiązał także współpracę z organizacją EPPA. Reprezentuje ona systemodawców profili z PCW na szczeblu europejskim. Organizacja promuje recykling, szczególnie starych profili okiennych po zdemontowanych oknach. Także w Polsce obie organizacje mają współpracować na rzecz recyklingu starych profili. To temat, o którym szerzej pisaliśmy TUTAJ.

 

 

Zobacz również

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.