Zabezpieczenie pracowników i klientów

Autor: |Data publikacji:

Często pytacie jakie środki zapobiegawcze podjąć, aby chronić pracowników i klientów. Dla sklepów i usług montażowych nikt jeszcze takich wytycznych nie wydał, ale kierując się zdrowym rozsądkiem można skorzystać z wytycznych dla zakładów. W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa Ministerstwo Rozwoju przygotowało takie wytyczne w zakresie funkcjonowania zakładów przemysłowych.

W każdym z poniższych punktów wskazane zostały obowiązkowe oraz rekomendowane procedury. Uwzględniając konieczność zachowania ciągłości produkcji (sprzedaży/ wykonywania usług?) zasadne jest, aby poszczególne elementy procedur zostały wdrożone jak najszybciej, przy czym obiektywny brak możliwości natychmiastowego wdrożenia części procedur nie powinien wstrzymywać wdrożenia pozostałych ich części.

Podstawowym celem wdrażanych procedur jest:

Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom zakładów przemysłowych i pracownikom innych firm przebywającym na terenie tych zakładów przemysłowych
Uniknięcie zakażenia pracowników przez osoby z zewnątrz – dostawcy, klienci.
Zmniejszenie liczby kontaktów na terenie zakładu przemysłowego, celem umożliwienia identyfikacji pracowników, którzy będą podlegać kwarantannie w przypadku potwierdzonego zakażenia
Utrzymanie możliwości funkcjonowania zakładów przemysłowych i świadczenia w nich pracy z zapewnieniem dostaw niezbędnych mediów i surowców również w warunkach prowadzenia kordonu sanitarnego.

W związku z powyższym przez okres obowiązywania na terenie Polski stanu epidemii zalecane jest stosowanie następujących procedur:

I. Procedury zapobiegawcze: podejrzenie wystąpienia zakażenia u pracownika.
II. Procedury ograniczające rozpowszechnienie się wirusa.
III. Procedury w przypadku zdiagnozowania wirusa u jednego z pracowników.

Szczegóły rekomendowanych procedur oraz kwestionariusz oceny ryzyka epidemiologicznego są do pobrania na stronie Ministerstwa Rozwoju.