Popularność ogrodów zimowych w krajach niemieckojęzycznych osiągnęła swój szczyt w zeszłym roku. Sprzedaż w tym segmencie w kolejnych latach będzie jednak spadać.
W zeszłym roku w Niemczech, Austrii i Szwajcarii sprzedaż ogrodów zimowych i zadaszeń tarasów pod kątem ilościowym była wyższa o 12,9 proc. w stosunku do 2020 r. Takie dane zebrała agencja Interconnection Consulting. Analitycy prognozują jednak, że w bieżącym roku należy się spodziewać już spadku wolumenu sprzedaży na poziomie 0,9 proc. Eksperci podsumowali sytuację na poszczególnych rynkach. W Szwajcarii widać było najmniejszą popularność ogrodów zimowych. W tym kraju wzrost był na poziomie 7 proc. w 2021 r. w stosunku do 2020 r., podczas, gdy na rynkach austriackim i niemieckim wzrosty były dwucyfrowe.

Analitycy podliczyli, że w ubiegłym roku wielkość sprzedaży ogrodów zimowych wyniosła 76 795 sztuk, a wartość sprzedaży wyniosła 301,4 mln euro. W zeszłym roku klienci inwestowali w ogrody zimowe m.in. z powodu panującej epidemii COVID-19. Ludzie spędzali czas w domu i decydowali się na przeprowadzenie remontu bądź rozbudowy. W bieżącym roku jednak popyt spada, szczególnie ta tendencja jest widoczna od połowy roku. Panująca na rynkach niemieckojęzycznych stagnacja i inflacja powodują, że klienci rezygnują z inwestowania. Analitycy spodziewają się, że ceny ogrodów zimowych i tarasów będą rosnąć średnio o 5 proc. rocznie. Z kolei wolumen sprzedaży do 2025 r. średnio rocznie będzie niższy w omawianych krajach o 1,4 proc.
Zobacz również
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.
Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport
Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.
Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce
Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.


