Ponad połowa inwestorów nie słyszała o dotacjach na okna

Autor: |Data publikacji:

Jednym z ważniejszych wydarzeń minionej Budmy było seminarium na temat szans, jakie przed producentami materiałów budowlanych stawia rynek remontowy. Największą z nich okazują się programy termomodernizacji.

W dniu 1 lutego, czyli drugiego dnia targów BUDMA, analitycy Centrum Analiz Branżowych zaprezentowali wyniki swoich najnowszych badań na temat ścieżek zakupowych Polaków w odniesieniu do okien i drzwi. Wynika z nich, że wśród tych, którzy kupili w roku 2022 okna na wymianę starych, zaledwie 13 proc. skorzystało z możliwości dofinansowania dotacjami, w tym z programu Czyste Powietrze. Spośród kilku milionów okien wymienionych w ub. roku, na zaledwie pół miliona pozyskano dotację. Analitycy CAB zbadali więc jaki był powód tak niskiej skłonności skorzystania z dotacji. Okazało się, że ponad połowa kupujących nie wiedziała po prostu, że z takiej dotacji na wymianę okien i drzwi może skorzystać. To ogromne pole do działania dla doradców z Koalicji Termomodernizacji.

O założeniach Koalicji Termomodernizacji i celach jakie ona przed sobą stawia opowiedział zebranym Paweł Gregorczyk, koordynator jej działań. O tym, że cele te są już osiągane najlepiej świadczą zaprezentowane wyniki działań w samym tylko styczniu: niemal setka przeszkolonych dilerów, 60 osób przeegzaminowanych, z tytułem doradcy ds. dotacji oraz publikacje medialne o zasięgu przekraczającym pół miliona odbiorców. Duże zainteresowanie działaniami Koalicji powoduje, że w kolejnych miesiącach osiągnięcia te z pewnością zostaną zwielokrotnione.

Po prezentacji odbyło się oficjalne spotkanie przedstawicieli firm – koalicjantów, na którym podzielono się planami przyszłych przedsięwzięć i dyskutowano nad możliwościami intensyfikacji działań popularyzujących ideę korzystania z dotacji w procesach wymiany okien i drzwi. Korzystając z wyników badań CAB można z dużą ostrożnością przyjąć, że jeśli liczbę korzystających z dotacji uda się podnieść z 13 do 26 proc. to już będzie to cel, o który warto zawalczyć. Ilościowo przekłada się to na pół miliona okien i drzwi w skali roku.

Na koniec przypomniano, że już 9 lutego (czwartek) odbędzie kolejne szkolenie online dla handlowców i dilerów zgłoszonych przez Koalicjantów, a 15 lutego (środa) kolejny kurs egzaminacyjny w Warszawie. Następna runda dopiero w marcu.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".