Polska z dużym wpływem na wyniki Grupy Schüco

Autor: |Data publikacji:

Grupa Schüco zamknęła rok 2020 z obrotami w wysokości 1,695 mld euro, co było nieznacznie gorszym wynikiem niż ten osiągnięty w 2019 roku. Okazuje się, że Polska odegrała kluczową rolę przy odnotowanych przez firmę wzrostach sprzedaży działu tworzyw sztucznych.

Grupa  Schüco zamknęła 2020 rok obrotami w wysokości 1,695 mld euro, gdy rok wcześniej udało się osiągnąć pułap 1,750 mld euro. Firma tłumaczy, że wzrosty były trudne do osiągnięcia w ubiegłym roku ze względu na pandemię koronawirusa i wprowadzane w związku z nią środki zapobiegawcze i ograniczenia. Wśród rynków, które należały do najbardziej dotkniętych spadkami w przypadku działu konstrukcji metalowych (stal i aluminium) Schüco wymienia Francję i Włochy (tam miały miejsce kilkutygodniowe lockdowny), ale także Wielką Brytanię i Polskę. Pozytywne sygnały płynęły z kolei z Portugalii, Islandii, Danii i Estonii.  Wprowadzenie we wszystkich krajach redukcji kosztów umożliwiło złagodzenie negatywnego wpływu wspomnianych negatywnych czynników. Dzięki temu dział konstrukcji metalowych był w stanie osiągnąć sprzedaż w wysokości 1,065 mld euro. W Niemczech sprzedaż wyniosła 520 mln euro (1,5 proc. poniżej poziomu z poprzedniego roku).

Dział tworzyw sztucznych odnotował w roku obrotowym 2020 wzrost, który był tylko nieznacznie poniżej oczekiwań. Europejskie rynki rozwijały się niejednorodnie. Koniami pociągowymi wzrostu były rynki w Polsce i Holandii. W sumie dział ten osiągnął sprzedaż w wysokości 280 milionów euro (w Niemczech sprzedaż w wysokości 115 milionów euro była o 7 procent wyższa niż w roku ubiegłym).

Firma zauważa, że proekologiczna polityka w Europie może być siłą napędową dla niej, jak i całej branży stolarki. Na przykładzie Niemiec przekonuje o tym przedstawiciel Grupy Schüco, Andreas Engelhardt.

Andreas Engelhardt, Partner Zarządzający Schüco:

Zaostrzanie przez rząd federalny celów klimatycznych i zmiany w ustawie o ochronie klimatu, określiły ramy stojących przed nami zadań. Powinniśmy zatem natychmiast zainwestować w programy wsparcia i innowacyjne produkty na rzecz oszczędzania energii i efektywności energetycznej, podejmować tu odpowiednie kroki i je potem kontynuować.

Od początku tego roku Schüco notuje wzrost liczby zamówień, zwłaszcza w budownictwie mieszkaniowym, co wpływa na wysokie wykorzystanie mocy produkcyjnych przez cały rok. Temu dużemu popytowi towarzyszą jednak wąskie gardła w dostawach i związane z nimi wzrosty cen materiałów. Główne materiały, których to dotyczy, to plastik, aluminium i stal. W rezultacie Schüco nie jest obecnie w stanie wywiązać się na czas ze wszystkich istniejących zobowiązań w zakresie dostaw. Jak twierdzą przedstawiciele firmy,  w związku z tym, że nie można przewidzieć, jak długo te trudności utrzymają się po stronie zakupowej, trudno prognozować tegoroczne wyniki.

 

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.