Grupa Schüco zamknęła rok 2020 z obrotami w wysokości 1,695 mld euro, co było nieznacznie gorszym wynikiem niż ten osiągnięty w 2019 roku. Okazuje się, że Polska odegrała kluczową rolę przy odnotowanych przez firmę wzrostach sprzedaży działu tworzyw sztucznych.
Grupa Schüco zamknęła 2020 rok obrotami w wysokości 1,695 mld euro, gdy rok wcześniej udało się osiągnąć pułap 1,750 mld euro. Firma tłumaczy, że wzrosty były trudne do osiągnięcia w ubiegłym roku ze względu na pandemię koronawirusa i wprowadzane w związku z nią środki zapobiegawcze i ograniczenia. Wśród rynków, które należały do najbardziej dotkniętych spadkami w przypadku działu konstrukcji metalowych (stal i aluminium) Schüco wymienia Francję i Włochy (tam miały miejsce kilkutygodniowe lockdowny), ale także Wielką Brytanię i Polskę. Pozytywne sygnały płynęły z kolei z Portugalii, Islandii, Danii i Estonii. Wprowadzenie we wszystkich krajach redukcji kosztów umożliwiło złagodzenie negatywnego wpływu wspomnianych negatywnych czynników. Dzięki temu dział konstrukcji metalowych był w stanie osiągnąć sprzedaż w wysokości 1,065 mld euro. W Niemczech sprzedaż wyniosła 520 mln euro (1,5 proc. poniżej poziomu z poprzedniego roku).
Dział tworzyw sztucznych odnotował w roku obrotowym 2020 wzrost, który był tylko nieznacznie poniżej oczekiwań. Europejskie rynki rozwijały się niejednorodnie. Koniami pociągowymi wzrostu były rynki w Polsce i Holandii. W sumie dział ten osiągnął sprzedaż w wysokości 280 milionów euro (w Niemczech sprzedaż w wysokości 115 milionów euro była o 7 procent wyższa niż w roku ubiegłym).
Firma zauważa, że proekologiczna polityka w Europie może być siłą napędową dla niej, jak i całej branży stolarki. Na przykładzie Niemiec przekonuje o tym przedstawiciel Grupy Schüco, Andreas Engelhardt.
Andreas Engelhardt, Partner Zarządzający Schüco:
Zaostrzanie przez rząd federalny celów klimatycznych i zmiany w ustawie o ochronie klimatu, określiły ramy stojących przed nami zadań. Powinniśmy zatem natychmiast zainwestować w programy wsparcia i innowacyjne produkty na rzecz oszczędzania energii i efektywności energetycznej, podejmować tu odpowiednie kroki i je potem kontynuować.
Od początku tego roku Schüco notuje wzrost liczby zamówień, zwłaszcza w budownictwie mieszkaniowym, co wpływa na wysokie wykorzystanie mocy produkcyjnych przez cały rok. Temu dużemu popytowi towarzyszą jednak wąskie gardła w dostawach i związane z nimi wzrosty cen materiałów. Główne materiały, których to dotyczy, to plastik, aluminium i stal. W rezultacie Schüco nie jest obecnie w stanie wywiązać się na czas ze wszystkich istniejących zobowiązań w zakresie dostaw. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, w związku z tym, że nie można przewidzieć, jak długo te trudności utrzymają się po stronie zakupowej, trudno prognozować tegoroczne wyniki.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".