Polska z dużym wpływem na wyniki Grupy Schüco

Autor: |Data publikacji:

Grupa Schüco zamknęła rok 2020 z obrotami w wysokości 1,695 mld euro, co było nieznacznie gorszym wynikiem niż ten osiągnięty w 2019 roku. Okazuje się, że Polska odegrała kluczową rolę przy odnotowanych przez firmę wzrostach sprzedaży działu tworzyw sztucznych.

Grupa  Schüco zamknęła 2020 rok obrotami w wysokości 1,695 mld euro, gdy rok wcześniej udało się osiągnąć pułap 1,750 mld euro. Firma tłumaczy, że wzrosty były trudne do osiągnięcia w ubiegłym roku ze względu na pandemię koronawirusa i wprowadzane w związku z nią środki zapobiegawcze i ograniczenia. Wśród rynków, które należały do najbardziej dotkniętych spadkami w przypadku działu konstrukcji metalowych (stal i aluminium) Schüco wymienia Francję i Włochy (tam miały miejsce kilkutygodniowe lockdowny), ale także Wielką Brytanię i Polskę. Pozytywne sygnały płynęły z kolei z Portugalii, Islandii, Danii i Estonii.  Wprowadzenie we wszystkich krajach redukcji kosztów umożliwiło złagodzenie negatywnego wpływu wspomnianych negatywnych czynników. Dzięki temu dział konstrukcji metalowych był w stanie osiągnąć sprzedaż w wysokości 1,065 mld euro. W Niemczech sprzedaż wyniosła 520 mln euro (1,5 proc. poniżej poziomu z poprzedniego roku).

Dział tworzyw sztucznych odnotował w roku obrotowym 2020 wzrost, który był tylko nieznacznie poniżej oczekiwań. Europejskie rynki rozwijały się niejednorodnie. Koniami pociągowymi wzrostu były rynki w Polsce i Holandii. W sumie dział ten osiągnął sprzedaż w wysokości 280 milionów euro (w Niemczech sprzedaż w wysokości 115 milionów euro była o 7 procent wyższa niż w roku ubiegłym).

Firma zauważa, że proekologiczna polityka w Europie może być siłą napędową dla niej, jak i całej branży stolarki. Na przykładzie Niemiec przekonuje o tym przedstawiciel Grupy Schüco, Andreas Engelhardt.

Andreas Engelhardt, Partner Zarządzający Schüco:

Zaostrzanie przez rząd federalny celów klimatycznych i zmiany w ustawie o ochronie klimatu, określiły ramy stojących przed nami zadań. Powinniśmy zatem natychmiast zainwestować w programy wsparcia i innowacyjne produkty na rzecz oszczędzania energii i efektywności energetycznej, podejmować tu odpowiednie kroki i je potem kontynuować.

Od początku tego roku Schüco notuje wzrost liczby zamówień, zwłaszcza w budownictwie mieszkaniowym, co wpływa na wysokie wykorzystanie mocy produkcyjnych przez cały rok. Temu dużemu popytowi towarzyszą jednak wąskie gardła w dostawach i związane z nimi wzrosty cen materiałów. Główne materiały, których to dotyczy, to plastik, aluminium i stal. W rezultacie Schüco nie jest obecnie w stanie wywiązać się na czas ze wszystkich istniejących zobowiązań w zakresie dostaw. Jak twierdzą przedstawiciele firmy,  w związku z tym, że nie można przewidzieć, jak długo te trudności utrzymają się po stronie zakupowej, trudno prognozować tegoroczne wyniki.

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".