Rok 2020 jest bardzo udany dla rodzimej branży stolarki otworowej pod względem eksportu do Stanów Zjednoczonych. Wyniki z pierwszych 7 miesięcy roku pozwoliły wyprzedzić polskiej stolarce Niemcy!
Eksport polskiej stolarki do Stanów Zjednoczonych od stycznia do lipca 2020 r. zwiększył się aż o 20 proc. – informuje Centrum Analiz Branżowych. Dzięki tym wzrostom Polska wyprzedziła branżę niemiecką, awansując w Europie na fotel wicelidera eksportu do USA! Liderem, mimo spadków, pozostają Włochy. Od stycznia do lipca z Włoch do Stanów Zjednoczonych sprzedano okna i drzwi za 39,1 mln EUR, z Polski za 19,9 mln EUR, a z Niemiec za 19,1 mln EUR.
Jak się prezentuje polski eksport do USA pod względem materiałów, z których wykonano stolarkę?
- Stolarkę PCW sprzedano za 7,3 mln euro
- Ślusarkę aluminiową za 5,6 mln euro.
- Stolarkę drewnianą za 4,6 mln euro
- Ślusarkę stalową za 2,4 mln euro
Eksport do USA z pozostałych europejskich krajów jest dużo mniejszy, ale zainteresowanie rynkiem amerykańskim szczególnie ze strony producentów z Europy Środkowo-Wschodniej wyraźnie rośnie. Niedawno pisaliśmy o dynamicznym rozwoju amerykańskiego oddziału firmy Yawal (TUTAJ), czy o debiucie nowej linii okien firmy Hensfort w Stanach Zjednoczonych (szczegóły). W naszym artykule Wejście na rynek USA – od czego zacząć? podpowiadamy z kolei, o czym należy pamiętać, chcąc rozpocząć działalność w tym kraju
Przykładów zainteresowania tym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej jest jednak znacznie więcej. Litwini, którzy jeszcze w zeszłym roku praktycznie nie byli obecni na rynku amerykańskim, po siedmiu miesiącach 2020 roku zwiększyli sprzedaż o ponad 700 proc. do 5,1 mln euro, a Węgrzy o ponad 4200 proc. do 2,3 mln euro.
Więcej na temat eksportu stolarki do USA mówimy w nowym podcaście Forum Branżowego i Centrum Analiz Branżowych. Zachęcamy do wysłuchania pierwszego odcinka audycji Plusy, minusy. Analizy branży stolarki
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".