Pół miliarda na stulecie Pilkingtona

Autor: RK |Data publikacji: 2019-04-24

Ubiegły rok, w którym obchodzono 100-lecie marki Pilkington, uświetniony został przez polski oddział Pilkington IGP 5-procentowym wzrostem przychodów do wartości 550 mln zł. Na obecny sezon w polskiej spółce zaplanowano podobną dynamikę wzrostu.

Ostatnio NSG Group w Polsce (do tego koncernu należy Pilkington) otrzymało od Pulsu Biznesu tytuł Etycznej Firmy 2018 roku w kategorii przedsiębiorstw dużych. Celem konkursu jest promowanie i nagradzanie najlepszych praktyk na polskim rynku. NSG Group, w tym także Pilkington IGP, od lat we wszystkich swoich oddziałach na terenie kraju prowadzą aktywne działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Inicjatywy takie jak Szklany Ekran Pilkingtona, Charytatywny Bieg Szklarski, czy Olimpiada NSG Group cieszą się popularnością i uznaniem zarówno lokalnej społeczności, jak i pracowników firmy. To tworzy też dobry wizerunek tego pracodawcy.

– W NSG Group standardy pracy zawsze były ważne, a w dzisiejszych, trudnym dla pracodawców czasie, mogą stanowić istotną przewagę. Elementy, na które pracownicy zwracają uwagę, to nie zawsze są sprawy wielkie i systemowe. Szacunek, zainteresowanie człowiekiem, przestrzeganie zasad, życzliwość, to niezbędne minimum, chociaż wcale niełatwe do osiągnięcia – powiedziała Monika Kuczyńska, dyrektor personalna NSG Group w Polsce, odbierając nagrodę podczas uroczystej gali. 

Produkcją szkła zajmują się w Pilkingtonie od stu lat, ale dopiero w 1952 roku sir Alastair Pilkington opracował i wdrożył tu technologię szkła float, która jest obecnie światowym standardem produkcji najwyższej jakości szkła płaskiego. W roku 2006 firma kupiona została przez japoński koncern NSG, który pozostawił jednak markę Pilkington dla najwyższej jakości produktów szklanych, jak choćby pierwsze na świecie szkło samoczyszczące Pilkington Activ™. 

Zobacz również

Forum Cobotyki – elastyczność z personalizacją

Forum Cobotyki – elastyczność z personalizacją

We Wrocławiu odbyło się trzecie Forum Cobotyki. Tematem przewodnim była rola robotów współpracujących oraz mobilnych w koncepcji Przemysłu 4.0. 

Pierwsze urodziny serwisu ForumBranzowe.com!

Pierwsze urodziny serwisu ForumBranzowe.com!

ForumBranzowe.com obchodzi dziś swoje pierwsze urodziny. Oficjalna premiera serwisu odbyła się podczas Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2018 na Stadionie Narodowym. Od tego czasu zyskał on bardzo duże grono stałych czytelników oraz wypełnił się tysiącami publikacji, zdjęć oraz filmów.

Aluprof otworzył sklep z wyprzedażą online

Aluprof otworzył sklep z wyprzedażą online

Aluprof z Bielska Białej uruchomił od 1 października sklep outletowy online. Jest on dostępny po zalogowaniu do dotychczasowych, jak i nowych klientów.