Pół miliarda na stulecie Pilkingtona

Autor: |Data publikacji:

Ubiegły rok, w którym obchodzono 100-lecie marki Pilkington, uświetniony został przez polski oddział Pilkington IGP 5-procentowym wzrostem przychodów do wartości 550 mln zł. Na obecny sezon w polskiej spółce zaplanowano podobną dynamikę wzrostu.

Ostatnio NSG Group w Polsce (do tego koncernu należy Pilkington) otrzymało od Pulsu Biznesu tytuł Etycznej Firmy 2018 roku w kategorii przedsiębiorstw dużych. Celem konkursu jest promowanie i nagradzanie najlepszych praktyk na polskim rynku. NSG Group, w tym także Pilkington IGP, od lat we wszystkich swoich oddziałach na terenie kraju prowadzą aktywne działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Inicjatywy takie jak Szklany Ekran Pilkingtona, Charytatywny Bieg Szklarski, czy Olimpiada NSG Group cieszą się popularnością i uznaniem zarówno lokalnej społeczności, jak i pracowników firmy. To tworzy też dobry wizerunek tego pracodawcy.

– W NSG Group standardy pracy zawsze były ważne, a w dzisiejszych, trudnym dla pracodawców czasie, mogą stanowić istotną przewagę. Elementy, na które pracownicy zwracają uwagę, to nie zawsze są sprawy wielkie i systemowe. Szacunek, zainteresowanie człowiekiem, przestrzeganie zasad, życzliwość, to niezbędne minimum, chociaż wcale niełatwe do osiągnięcia – powiedziała Monika Kuczyńska, dyrektor personalna NSG Group w Polsce, odbierając nagrodę podczas uroczystej gali. 

Produkcją szkła zajmują się w Pilkingtonie od stu lat, ale dopiero w 1952 roku sir Alastair Pilkington opracował i wdrożył tu technologię szkła float, która jest obecnie światowym standardem produkcji najwyższej jakości szkła płaskiego. W roku 2006 firma kupiona została przez japoński koncern NSG, który pozostawił jednak markę Pilkington dla najwyższej jakości produktów szklanych, jak choćby pierwsze na świecie szkło samoczyszczące Pilkington Activ™. 

Zobacz również

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.

Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm

Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm

Zakończyła się 6. edycja Forum Biznesu organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Wśród prelegentów nie zabrakło przedstawicieli branży stolarki.