Analizy rynkowe, statystyki, gospodarka, wyniki – to główne zagadnienia, jakie poruszają Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych) i Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) w swoim podcaście.
Pierwszy odcinek w 2022 roku przynosi nam odpowiedź na arcyważne pytanie dla polskiej branży stolarki: jak Niemcy kupują okna? Centrum Analiz Branżowych przeprowadziło badanie, z którego polscy producenci i dystrybutorzy dowiedzą się m.in.: z jakich powodów nasi zachodni sąsiedzi decydują się na zakup stolarki, skąd czerpią informacje na temat okien i drzwi, kogo się radzą przed podjęciem decyzji oraz co jest dla nich ważne w ofercie i obsłudze. W tym odcinku uchylamy rąbka tajemnicy i zdradzamy niektóre dane z tego raportu. Będzie to bardzo ciekawy przewodnik po sprzedaży okien i drzwi na rynku niemieckim, który jest kluczowy dla polskiej branży stolarki.
Firmą odcinka jest Hunter Douglas, czyli globalny potentat na rynku osłon. Pod koniec grudnia okazało się, że polski wicelider produkcji w tym sektorze, firma Droma – Sunshade Experts stała się częścią tego holenderskiego giganta (pisaliśmy o tym TUTAJ). Przybliżamy obie firmy, ich wyniki finansowe oraz przekonujemy, jak dużym ruchem na rynku osłon była ta akwizycja.
Skoro to pierwszy odcinek w 2022 roku, warto podsumować rok 2021 w polskim budownictwie. Okazuje się, że można mieć powody do zadowolenia, ponieważ liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto, znacząco wzrosła. To dobry prognostyk dla branży stolarki na ten i być może również kolejny rok. O jakich wzrostach mowa i co oznaczają one w praktyce dla polskich producentów okien i drzwi? O tym więcej w podcaście.
Polecamy też pozostałe odcinki podcastu:
Tagi
audycjacentrum analiz branżowycheksporteksport do NiemiecMaksymilian MirosNiemcyPaweł Gregorczykpodcastpodcast plusy minusypolska stolarkaZobacz również
Branżowisko #212 – Ceny stolarki w kwietniu. Co Polacy wiedzą o termomodernizacji?
Zapraszamy do odcinka, w którym przypatrujemy się kondycji branży stolarki w kilku ciekawych kontekstach. Pierwszym jest raport cenowy ze sklepów PSB, który pokazuje, jak zmieniają się ceny w ostatnich miesiącach. Czy ceny stolarki nadal rosną?
Branżowisko #211 – Pozytywne sygnały zza Oceanu. Eko-Okna chcą zwiększyć produktywność
Tym razem na tapet bierzemy wyniki topowych amerykańskich producentów stolarki. Jak wypadły ich wyniki po pierwszym kwartale 2023 roku? Jeld-Wen mówi o solidnym kwartale a Masonite o wynikach, które przerosły oczekiwania.
Branżowisko #210 – Spadki sprzedaży na zachodzie. Future Fit od Primo Profile
Tym razem skupiamy się na rynkach stolarki w Europie Zachodniej i Północnej. Według prognoz analityków rynku, należy oczekiwać na nich spadków na poziomie 5 procent, a ta sytuacja będzie towarzyszyć producentom stolarki nie tylko w tym sezonie.