Droma częścią osłonowego giganta!

Red.: |Data publikacji:

Hunter Douglas (właściciel m.in. marki Luxaflex), światowy lider na rynku osłon, zawarł umowę nabycia większościowych udziałów polskiej firmy Droma – Sunshade Experts, jednego z czołowych polskich producentów osłon zewnętrznych!

Hunter Douglas z siedzibą w Rotterdamie zakupił 74 proc. udziałów w firmie Droma – Sunshade Experts z siedzibą w Zabrzu. Jak poinformowały strony, założyciele polskiej firmy pozostaną udziałowcami mniejszościowymi, a przedsiębiorstwo nadal ma działać w sposób niezależny, kierowane przez obecnych menadżerów. Umowa pomiędzy stronami została podpisana 22 grudnia.

Podpisana umowa podlega jeszcze zatwierdzeniu przez holenderski urząd antymonopolowy, ale patrząc na profile działalności obu firm, można się spodziewać, że to raczej formalność – Hunter Douglas specjalizuje się przede wszystkim w osłonach wewnętrznych oraz rozwiązaniach architektonicznych a Droma – Sunshade Experts to przede wszystkim osłony zewnętrzne. Zamknięcie tego procesu szacowane jest na styczeń-luty 2022 roku.

Oba przedsiębiorstwa nie zdradzają szczegółów transakcji. Polski producent osłon z siedzibą w Zabrzu szacuje, że ten rok zakończy sprzedażą na poziomie 63 mln euro (ok. 292 mln zł). Hunter Douglas z siedzibą główną w Rotterdamie w Holandii oraz biurem zarządu w Lucernie w Szwajcarii, składa się ze 136 firm (47 firm produkcyjnych i 89 zakładówi montażowych) w ponad 100 krajach. Hunter Douglas zatrudnia około 23 tys. osób, a sprzedaż w pierwszych 9 miesiącach 2021 r. wyniosła 3,4 mld dolarów. Akcje zwykłe Hunter Douglas N.V. są notowane na amsterdamskich giełdach Euronext i Frankfurter Börse.

Zobacz również

Najwięksi producenci stolarki w USA

Najwięksi producenci stolarki w USA

W tym sezonie polska branża stolarki znacznie poprawiła swoje wyniki eksportowe na amerykańskim rynku, a ten ma ogromny potencjał. Może o tym świadczyć liczny „klub miliarderów” wśród tamtejszych producentów.

Dobre półrocze w Fart Produkt

Dobre półrocze w Fart Produkt

Fart Produkt minione półrocze zalicza do udanych. Dobre wyniki udało się osiągnąć m.in. dzięki wprowadzeniu nowych produktów do oferty.

Małkowski-Martech wycofuje się z NewConnect

Małkowski-Martech wycofuje się z NewConnect

Małkowski-Martech podsumował wyniki za drugi kwartał. Spółka odnotowała wzrost wartości przychodów, wyższe są także koszty. Podjęła też kroki, by wycofać się z rynku NewConnect.

1