Brytyjczycy chcą, by ich dom marzeń był zalany naturalnym światłem. Takie opinie przeważały w badaniu, jakie przeprowadził Pilkington w Wielkiej Brytanii.
Pilkington UK, należący do Grupy NSG przeprowadził w Wielkiej Brytanii badanie na temat tego, jak ludzie wyobrażają sobie perfekcyjny dom. Ankiety wypełniło ponad 2 tys. dorosłych osób. Wśród nich 66 proc. uznało, że te wymagania spełnia budynek, w którym jest dużo naturalnego światła. 60 proc. odpowiedziało, że ważny jest duży ogród, a 48 proc. ankietowanych chciałoby w domu mieć dużo wolnej przestrzeni.
Jeśli chodzi o dostęp naturalnego światła do wnętrza, to 64 proc. respondentów wskazało tę cechę jako najważniejszą w mieszkaniu marzeń. Brytyjczycy najbardziej chcieliby, żeby jasny był salon – 73 proc. ankietowanych wskazało na to pomieszczenie, na drugim miejscu jako dobrze doświetlona powinna być kuchnia – 57 proc. i na trzecim sypialnia – 27 proc. odpowiedzi.
Pilkington spytał także o okna. Ludzie chcieliby w swoim domu marzeń mieć okna z dwoma szybami – 54 proc. odpowiedzi. Drzwi tarasowe w perfekcyjnym domu widzi 17 proc. osób, natomiast 14 proc. – okna dachowe. Badanie przeprowadzone było w minionym roku. 86 proc. respondentów przyznało, że w czasie pandemii dobrze by było mieszkać w wymarzonym domu, podczas gdy 44 proc. uznało, że nigdy nie zrealizują swoich pragnień o perfekcyjnym domu. Największa barierą jest tu brak pieniędzy – na tę przeszkodę wskazuje 68 proc. ankietowanych.
Pilkington spodziewa się, że wraz z rosnącymi wymaganiami dotyczącymi wydajności energetycznej budynków, a także z grantami wspierającymi prace remontowe, pojawia się szansa dla branży okiennej i szklanej na rynku brytyjskim. Szczególnie istotny jest tu segment remontowy, gdzie wstawienie nowych, większych okien czy postawienie ogrodu zimowego może zbliżyć dom do tego wymarzonego przez Brytyjczyka.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".