Pilkington sprawdził, o jakim domu marzą Brytyjczycy

Autor: |Data publikacji:

Brytyjczycy chcą, by ich dom marzeń był zalany naturalnym światłem. Takie opinie przeważały w badaniu, jakie przeprowadził Pilkington w Wielkiej Brytanii.

Pilkington UK, należący do Grupy NSG przeprowadził w Wielkiej Brytanii badanie na temat tego, jak ludzie wyobrażają sobie perfekcyjny dom. Ankiety wypełniło ponad 2 tys. dorosłych osób. Wśród nich 66 proc. uznało, że te wymagania spełnia budynek, w którym jest dużo naturalnego światła. 60 proc. odpowiedziało, że ważny jest duży ogród, a 48 proc. ankietowanych chciałoby w domu mieć dużo wolnej przestrzeni.

Jeśli chodzi o dostęp naturalnego światła do wnętrza, to 64 proc. respondentów wskazało tę cechę jako najważniejszą w mieszkaniu marzeń. Brytyjczycy najbardziej chcieliby, żeby jasny był salon – 73 proc. ankietowanych wskazało na to pomieszczenie, na drugim miejscu jako dobrze doświetlona powinna być kuchnia – 57 proc. i na trzecim sypialnia – 27 proc. odpowiedzi.

Pilkington spytał także o okna. Ludzie chcieliby w swoim domu marzeń mieć okna z dwoma szybami – 54 proc. odpowiedzi. Drzwi tarasowe w perfekcyjnym domu widzi 17 proc. osób, natomiast 14 proc. – okna dachowe. Badanie przeprowadzone było w minionym roku. 86 proc. respondentów przyznało, że w czasie pandemii dobrze by było mieszkać w wymarzonym domu, podczas gdy 44 proc. uznało, że nigdy nie zrealizują swoich pragnień o perfekcyjnym domu. Największa barierą jest tu brak pieniędzy – na tę przeszkodę wskazuje 68 proc. ankietowanych.

Pilkington spodziewa się, że wraz z rosnącymi wymaganiami dotyczącymi wydajności energetycznej budynków, a także z grantami wspierającymi prace remontowe, pojawia się szansa dla branży okiennej i szklanej na rynku brytyjskim. Szczególnie istotny jest tu segment remontowy, gdzie wstawienie nowych, większych okien czy postawienie ogrodu zimowego może zbliżyć dom do tego wymarzonego przez Brytyjczyka.

Zobacz również

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.