Pagen, producent stolarki z Małopolski, poinformował nas o swoich wynikach sprzedaży za 2020 r. Okazuje się, że firma zaliczyła wzrosty, na co pozytywny wpływ miał m.in. rozwój eksportu m.in. do USA.
Jak poinformowali nas przedstawiciele firmy, wzrost sprzedaży w 2020 r. w porównaniu do roku 2019 wyniósł niemal 10 proc. Po trzech kwartałach 2020 r. wzrost był szacowany na ok. 5 proc. (pisaliśmy o tym TUTAJ). Biorąc pod uwagę fakt, że firma miała obroty w wysokości ponad 61 mln zł w 2019 r., można szacować, że rok 2020 zakończył się wynikiem w wysokości ok. 67 mln zł.
Pagen poinformował przy okazji o znacznym wzroście eksportu swoich produktów do USA, choć dane z połowy roku wcale nie zapowiadały takiego wyniku.
Barbara Kapusta, export sales manager w firmie Pagen:
Analizując wyniki sprzedaży w połowie ubiegłego roku z satysfakcją przyjmowaliśmy utrzymanie analogicznego jak w 2019 r. poziomu sprzedaży do USA, porównując pierwsze 7 miesięcy 2019 i 2020 r. w okresie pandemii. Dzisiaj okazuje się, że 2020 rok pomimo COVID-19 zamykamy ze wzrostem sprzedaży do Stanów Zjednoczonych na poziomie 44 proc.
Firma rozwoju eksportu na amerykańskim rynku oraz na poszczególnych rynkach europejskich dopatruje się m.in. w krajowych programach modernizacji termicznej budynków oraz problemach zagranicznych producentów z ciągłością produkcji podczas pandemii koronawirusa.
Monika Romaniszyn, international sales director w firmie Pagen:
Powodów wzrostu nie tylko na rynku USA ale także na rynkach UE należy upatrywać także w programach termomodernizacji wdrażanych w wielu krajach oraz lockdownie, który zwłaszcza na rynkach europejskich mocno rzutował na kondycję zachodnich producentów stolarki otworowej. Fabryki na zachodzie Europy borykały się bowiem z problemami związanymi z dostawami surowców, a także z nieobecnością pracowników. Cieszę się, że nasz zespół sprostał oczekiwaniom rynku w tej trudnej sytuacji .
Pod koniec ubiegłego roku informowaliśmy, że Pagen rozbudowuje swój zakład produkcyjny oraz inwestuje w park maszynowy. Celem jest znaczne zwiększenie mocy produkcyjnych i rozwój portfolio produktów.
Tagi
Barbara KapustaGnojnikMałopolskaMonika RomaniszynPagenślusarka aluminiowastolarka z PCWwyniki 2020Zobacz również
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.
OFS 2025 – fotorelacja
Ponad 290 menadżerów z branży stolarki przez dwa dni uczestniczyło w Ogólnopolskim Forum Stolarki. Prezentujemy fotorelację z OFS 2025.
Specjaliści z branży przed nowymi wyzwaniami zawodowymi
Gerda ma nowego dyrektora zarządzającego, a z Grupy Petecki i z Pagenu po wielu latach latach pracy odeszło dwóch specjalistów.