Pagen ze wzrostami w 2020 r.

Autor: |Data publikacji:

Pagen, producent stolarki z Małopolski, poinformował nas o swoich wynikach sprzedaży za 2020 r. Okazuje się, że firma zaliczyła wzrosty, na co pozytywny wpływ miał m.in. rozwój eksportu m.in. do USA.

Jak poinformowali nas przedstawiciele firmy, wzrost sprzedaży w 2020 r. w porównaniu do roku 2019 wyniósł niemal 10 proc. Po trzech kwartałach 2020 r. wzrost był szacowany na ok. 5 proc. (pisaliśmy o tym TUTAJ). Biorąc pod uwagę fakt, że firma miała obroty w wysokości ponad 61 mln zł w 2019 r., można szacować, że rok 2020 zakończył się wynikiem w wysokości ok. 67 mln zł.

Pagen poinformował przy okazji o znacznym wzroście eksportu swoich produktów do USA, choć dane z połowy roku wcale nie zapowiadały takiego wyniku.

Barbara Kapusta, export sales manager w firmie Pagen:

Analizując wyniki sprzedaży w połowie ubiegłego roku z satysfakcją przyjmowaliśmy utrzymanie analogicznego jak w 2019 r. poziomu sprzedaży do USA, porównując pierwsze 7 miesięcy 2019 i 2020 r. w okresie pandemii. Dzisiaj okazuje się, że 2020 rok pomimo COVID-19 zamykamy ze wzrostem sprzedaży do Stanów Zjednoczonych na poziomie 44 proc.

Firma rozwoju eksportu na amerykańskim rynku oraz na poszczególnych rynkach europejskich dopatruje się m.in. w krajowych programach modernizacji termicznej budynków oraz problemach zagranicznych producentów z ciągłością produkcji podczas pandemii koronawirusa. 

Monika Romaniszyn, international sales director w firmie Pagen:

Powodów wzrostu nie tylko na rynku USA ale także na rynkach UE należy upatrywać także w programach termomodernizacji wdrażanych w wielu krajach oraz lockdownie, który zwłaszcza na rynkach europejskich mocno rzutował na kondycję zachodnich producentów stolarki otworowej. Fabryki na zachodzie Europy borykały się bowiem z problemami związanymi z dostawami surowców, a także z nieobecnością pracowników. Cieszę się, że nasz zespół sprostał oczekiwaniom rynku w tej trudnej sytuacji .

Pod koniec ubiegłego roku informowaliśmy, że Pagen rozbudowuje swój zakład produkcyjny oraz inwestuje w park maszynowy. Celem jest znaczne zwiększenie mocy produkcyjnych i rozwój portfolio produktów.

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.