Pagen, małopolski producent stolarki, zalicza pierwsze półrocze 2020 r. do udanych. Firma przechodzi też duże zmiany, a ich ucieleśnieniem jest zaprezentowana właśnie nowa identyfikacja wizualna.
Firma Pagen poinformowała nas, że pierwsze półrocze tego roku, mimo sytuacji pandemicznej, było dla niej udane. Wzrost sprzedaży wyniósł 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. Wśród tegorocznych sukcesów Pagen wymienia bardzo dobre wyniki osiągnięte w krajach Beneluksu oraz rozwój sieci sprzedaży w kraju.
Producent stolarki z Małopolski przechodzi właśnie duże zmiany organizacyjne i procesowe. Niedawno firma zatrudniła Pawła Zatorskiego na stanowisku dyrektora generalnego handlowego. Przeszedł on z przemyskiego Hensfortu (szczegóły). W ślad za nim podążył Jacek Wach, który objął funkcję dyrektora ds. marketingu (szczegóły). Firma rozbudowuje obecnie zakład produkcyjny i stawia na eksport – niedawno pisaliśmy o realizacji zakładanych planów sprzedażowych w USA (TUTAJ) oraz o planach eksportowych do Australii (TUTAJ). Teraz nadszedł czas na zmiany wizerunkowe.
Dominik Chamioło, prezes zarządu firmy Pagen:
Obecny etap rozwoju firmy to odpowiedni moment na nowe otwarcie. Tempo zmian jest imponujące – rozwój oferty produktowej, rozbudowa zakładu produkcyjnego, prowadzone prace badawczo-rozwojowe, zmiany organizacyjne i procesowe oraz rozwój sieci sprzedaży w Polsce i Europie – wymuszają konieczność dostosowania do współczesnych trendów, a nawet wyznaczania ich w branży.
Nowa identyfikacja wizualna to dzieło Jacka Wacha, dyrektora ds. marketingu w Pagenie oraz Macieja Musiała, brand managera w tej firmie. Nowa odsłona logotypu nawiązuje do znaku obowiązującego od 1998 r. Według założeń nowe logo miało stać się bardziej uniwersalne i nowoczesne, a jednocześnie prostsze i bardziej czytelne.
Maciej Musiał, brand manager firmy Pagen:
Sygnet znaku z jednej strony eksponuje charakterystyczną literę P z nazwy brandu, z drugiej zaś nawiązuje do kształtów wytwarzanych przez firmę – okien, drzwi, bram i rolet. Odnaleźć możemy w nim m.in. kształt okna jedno- i dwuskrzydłowego, kształt drzwi tarasowych HST, zestawienie okna z drzwiami balkonowymi, obrys drzwi i bramy garażowej, a nawet przekrój rolety. Co ciekawe – w sygnecie logo wkomponowaliśmy pozostałe litery z nazwy firmy Pagen, dzięki czemu, uzyskaliśmy znak, który możemy stosować na mniejszych polach eksploatacji – np. klamkach okiennych.
Jak poinformowała firma, nowy system identyfikacji wizualnej ma być sukcesywnie wdrażany na wszystkich nośnikach wykorzystywanych przez firmę. Przewidywane jest również wprowadzenie zmian we własnych salonach sprzedaży i salonach partnerskich. Proces rebrandingu potrwa do marca 2022 r. Wraz z nową identyfikacją wizualną wprowadzono hasło reklamowe „Dom Dziełem Życia” oraz jego wersję skróconą #DoDzieła. Ma ono wyrażać główną ideę nowej strategii marketingowej.
Jacek Wach, dyrektor ds. marketingu w firmie Pagen:
Mówi się, że dobra marka, to dobrze opowiedziana historia. W strategii komunikacji zależy nam na tym, aby odejść od mówienia wyłącznie o produktach, które powstają w naszej fabryce. Chcemy pokazywać nasze produkty i ich zastosowanie w miejscach, które dla większości z nas są dziełami życia – zwłaszcza w odniesieniu do tworzenia poczucia wspólnoty, bezpieczeństwa i więzi rodzinnych. Są w naszym życiu bowiem miejsca, w których dajemy narzucić sobie pewne ramy, a skojarzenie z linią produktową firmy Pagen nasuwa się samoistnie – tłumaczy autor nowej strategii marketingowej.
W związku z nowym logotypem firma Pagen uruchomi kampanię reklamową, która będzie realizowana w Polsce, jak i na zagranicznych rynkach, na których obecny jest ten małopolski producent. W kampanii wykorzystywane będą m.in. spoty reklamowe.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".