NSG podało wyniki za trzy kwartały swojego roku finansowego. Spółka odnotowała w tym okresie wzrost przychodów i zysku.
NSG, właściciel marki Pilkington, podsumował okres finansowy od października do grudnia 2023 r. Jest to w przypadku tej spółki trzeci kwartał roku finansowego, który zakończy się 31 marca 2024 r. Firma podliczyła, że przychody ze sprzedaży w okresie od października do końca grudnia wyniosły 192,5 mld jenów (ok. 5,16 mld zł) w stosunku do 190,6 mld (ok. 5,11 mld zł) rok wcześniej. Znacząco wyższy był wynik za dziewięć miesięcy, czyli od kwietnia do końca grudnia 2023 r. Wynosi on 612,7 mld jenów (ok. 16,39 mld zł) w stosunku do 566,2 mld jenów (ok. 15,16 mld zł) w analogicznym okresie rok wcześniej.
W trzecim kwartale niższy był zysk operacyjny – 6,1 mld jenów (ok. 160 mln zł) w porównaniu do 9,7 mld (ok. 270 mln zł), jednak już w okresie dziewięciu miesięcy wyniósł on 32,1 mld jenów (ok. 860 mln zł) w stosunku do 24,2 mld jenów (ok. 640 mln zł). Gwałtowny spadek zysku w trzecim kwartale spółka tłumaczy spowolnieniem gospodarczym w Europie, ale przede wszystkim dewaluacją peso w Argentynie.
Wyniki w sektorze szkła architektonicznego
NSG jest dostawcą szkła architektonicznego, a także technicznego i dla branży motoryzacyjnej. W przypadku szkła architektonicznego, czyli wykorzystywanego do produkcji okien i fasad, przychody w dziewięciu miesiącach 2023 r. wyniosły 274,5 mld jenów (ok. 7,35 mld zł). Jest to niewielki spadek, rok wcześniej w analogicznym okresie było to 275,7 mld jenów (ok. 7,38 mld zł). Zysk operacyjny nie zmienił się, wynosi 26,2 mld jenów (ok. 700 mln zł).
NSG informuje, że szczególnie w Europie w segmencie szkła dla budownictwa spadł wolumen sprzedaży, ale i ceny. Na naszym kontynencie zauważalne było ekonomiczne spowolnienie. Jednocześnie spółka przyznaje, że odczuwalny był spadek cen energii, co nieco złagodziło wpływ pogarszającego się środowiska biznesowego.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".