MACO poinformowało, że miniony rok był najlepszy pod względem sprzedaży w historii firmy.
Obroty MACO za rok 2020 przekroczyły 311 mln euro. Rok zaczął się bardzo dobrze – w pierwszych trzech miesiącach dostawca okuć zanotował wzrost sprzedaży na wszystkich rynkach. Po wprowadzeniu pierwszego lockdownu nastąpił znaczący spadek obrotów. Natomiast w połowie roku pojawił się boom budowlany w całej Europie. Dzięki temu udało się nie tylko odrobić gorsze wyniki z II kwartału, ale i zakończyć rok dużym wzrostem w stosunku do 2019 r.
Ten rok MACO planuje zakończyć dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Poza tym firma planuje wydać w tym sezonie ok. 25 mln euro na inwestycje, m.in. zostanie rozbudowany magazyn w Zelhem w Holandii, a także przedsiębiorstwo zamierza rozwijać szereg innowacyjnych projektów. MACO zatrudnia również nowych pracowników, obecnie poszukiwanych jest około 80 osób do działu produkcji.
Guido Felix, prezes zarządu Maco zauważa:
Obecnie obserwujemy brak dostępności wszystkich surowców, w połączeniu z ogromnymi podwyżkami cen ze strony naszych dostawców. Obserwujemy to bardzo uważnie i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby nadal móc zaopatrywać naszych klientów w najlepszy możliwy sposób.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".