MFO wstępnie podsumowało rok 2022. Firma podała, że wyniki finansowe odbiegają istotnie od średniej wielkości z ostatnich trzech latach.
MFO poinformowało o wstępnych wynikach finansowych za rok 2022. Spółka przyjęła zasadę, że podaje do publicznej wiadomości informację o wstępnych danych wtedy, gdy wykazane są istotne odchylenia od średniej wielkości osiągniętej w ostatnich trzech latach. Firma uznała, że odchylenie jest wówczas znaczące, gdy zmiana jest na poziomie co najmniej 30 proc. do wartości bazowej. Tak się stało w przypadku podsumowania roku 2022.
Spółka podliczyła, że przychody ze sprzedaży za ubiegły rok wynoszą 922,8 mln zł, co stanowi ponad 49 proc. wzrostu w stosunku do wartości bazowej. Spółka odnotowała jednak znaczące spadki zysków. W porównaniu z rokiem 2021, w którym MFO osiągnęło przychody na poziomie 990,3 mln zł, oznacza to spadek na poziomie niecałych 7 proc.
Zysk z działalności operacyjnej EBIT wyniósł 33,94 mln zł, co oznacza spadek o 56 proc. w stosunku do wartości bazowej z ostatnich trzech lat. Także dużo niższy jest zysk netto, MFO podliczyło, że jego wartość wynosi 24,63 mln zł, co oznacza spadek o ok. 60 proc. w stosunku do wartości bazowej. Gdy porównamy zysk netto z 2022 do 2021 roku (133 mln zł), to spadek jest jeszcze wyższy i wynosi ponad 81 proc.
Więcej o wynikach MFO za rok 2021 pisaliśmy TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".