MFO przygotowało raport dla giełdy, w którym analizuje rynek i informuje o swoich wynikach finansowych za trzeci kwartał. Firma zakłada w nim, że w 2023 roku odczuje spadek koniunktury.
MFO poinformowało o swoich wynikach za trzeci kwartał oraz o sytuacji na rynku stali. Firma podliczyła, że w III kwartale stal kosztowała średnio 4150 zł za tonę. Jednak w tym kwartale widać było duży spadek cen, gdyż kwartał zaczął się 4650 zł za tonę, a skończył 4100 zł za tonę. MFO ocenia, że spadek koniunktury na rynku okien odczuje na początku 2023 roku.
W ostatnich miesiącach wiele hut stali w Europie zdecydowało o wyłączeniu produkcji. Był to m.in. koncern Arcelor Mittal, którego huty, także w Polsce w Dąbrowie Górniczej, dostarczały surowiec dla MFO. Producent wzmocnień zaczął kupować stal od innych dostawców, jednak w tym wypadku wzrosły koszty transportu. MFO prognozuje, że ogólny spadek popytu na profile stalowe odbije się także na niższych wolumenach sprzedaży wzmocnień.
MFO szacuje, że przychody ze sprzedaży w III kwartale wyniosą 240,7 mln zł w porównaniu do 323,8 mln w 2021 r. EBITDA wyniesie 17,7 mln zł w porównaniu do 78,8 mln, a zysk netto to wynik 11,9 mln zł w stosunku do 62 mln zł.
Producent wzmocnień przyznał także, że w przyszłym roku planuje duże wydatki inwestycyjne. Firma zamierza zbudować nowy zakład na terenie, który zakupiła od Boryszewa 6 listopada 2021 r. Nieruchomość przemysłowa składa się z trzech działek o łącznej powierzchni 10 ha. Teren jest częściowo zabudowany, znajduje się tu również bocznica kolejowa (pisaliśmy o tym szerzej TUTAJ).
MFO bierze udział w Giełdowym Programie Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 przygotowanym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, w ramach którego wybrane firmy sporządzają raporty, dzięki którym dane analityczne są bardziej dostępne dla inwestorów i pomagają im w podejmowaniu decyzji.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".