Dzięki dobrym wynikom kontraktowania w pierwszych miesiącach br. portfel zamówień w Mercorze po I półroczu 2022 wyniósł 278 mln zł i jest o 10 proc. wyższy niż w I półroczu 2021.
Czerwcowe zamówienia w Mercorze były po raz kolejny niższe niż rok wcześniej. Ich wartość nie osiągnęła 50 mln zł, a wobec 52,4 mln zł w czerwcu 2021 roku, było to o 7 proc. mniej. Podobnie było w maju, kiedy to wartość zamówień była niższa o 6 proc. Mimo tego, a właściwie dzięki dobrym wynikom kontraktowania w pierwszych miesiącach br. portfel zamówień w Mercorze po I półroczu 2022 wyniósł 278 mln zł i jest o 10 proc. wyższy niż w I półroczu 2021.
Część z tego wynika ze wzrostu cen wyrobów, więc istotnym zadaniem spółki w tym roku obrotowym będzie poprawa marż. Przypomnijmy, że rok obrotowy 2021/22 Mercor zamknął bardzo dobrymi wynikami, o których pisaliśmy TUTAJ. Wynikały one m.in. ze sprawnego przenoszenia cen surowców na ceny wyrobów. Obecnie sprzyjać temu mogą wyraźne spadki cen giełdowych stali i aluminium.
Prezes Krzysztof Krempeć określa swoją firmę jako „późnocykliczną”, czyli tą, którą w budowlance spadek koniunktury dotyka niemal jako ostatnią. Systemy Mercora montowane są bowiem w budynkach na ostatnim już prawie etapie budowy. To daje szefowi firmy nadzieje na nie najgorszą kocówkę roku.
Na ostatniej konferencji prasowej powiedział on:
Jesteśmy zadowoleni, że w ubiegłym roku obrotowym obroniliśmy się przed szaleństwem, jakie było na cenach materiałów. Jestem zadowolony z wyników. (…) Jeśli nie spotkamy z czynnikami nieprzewidywalnymi, to powinniśmy wrócić do lepszych marż.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".