Dzięki dobrym wynikom kontraktowania w pierwszych miesiącach br. portfel zamówień w Mercorze po I półroczu 2022 wyniósł 278 mln zł i jest o 10 proc. wyższy niż w I półroczu 2021.
Czerwcowe zamówienia w Mercorze były po raz kolejny niższe niż rok wcześniej. Ich wartość nie osiągnęła 50 mln zł, a wobec 52,4 mln zł w czerwcu 2021 roku, było to o 7 proc. mniej. Podobnie było w maju, kiedy to wartość zamówień była niższa o 6 proc. Mimo tego, a właściwie dzięki dobrym wynikom kontraktowania w pierwszych miesiącach br. portfel zamówień w Mercorze po I półroczu 2022 wyniósł 278 mln zł i jest o 10 proc. wyższy niż w I półroczu 2021.
Część z tego wynika ze wzrostu cen wyrobów, więc istotnym zadaniem spółki w tym roku obrotowym będzie poprawa marż. Przypomnijmy, że rok obrotowy 2021/22 Mercor zamknął bardzo dobrymi wynikami, o których pisaliśmy TUTAJ. Wynikały one m.in. ze sprawnego przenoszenia cen surowców na ceny wyrobów. Obecnie sprzyjać temu mogą wyraźne spadki cen giełdowych stali i aluminium.
Prezes Krzysztof Krempeć określa swoją firmę jako „późnocykliczną”, czyli tą, którą w budowlance spadek koniunktury dotyka niemal jako ostatnią. Systemy Mercora montowane są bowiem w budynkach na ostatnim już prawie etapie budowy. To daje szefowi firmy nadzieje na nie najgorszą kocówkę roku.
Na ostatniej konferencji prasowej powiedział on:
Jesteśmy zadowoleni, że w ubiegłym roku obrotowym obroniliśmy się przed szaleństwem, jakie było na cenach materiałów. Jestem zadowolony z wyników. (…) Jeśli nie spotkamy z czynnikami nieprzewidywalnymi, to powinniśmy wrócić do lepszych marż.
Zobacz również
Gerda stawia na bezpieczeństwo i rozwiązania smart
W połowie października firma Gerda zaprosiła swoich partnerów handlowych i dostawców na wydarzenie w Ostródzie, gdzie zaprezentowała nowości.
Czytaj listopadowe „Forum Branżowe”
Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (11/2025). Gościem wydania jest Maciej Żyła, kierownik ds. jakości w Laboratorium Techniki Budowlanej.
Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje
Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.


