Matplast ze wzrostami i inwestycjami

Autor: |Data publikacji:

Matplast, lider stolarki województwa dolnośląskiego, zalicza sezon 2021 do bardzo udanych. Firma podjęła ostatnio też szereg inwestycji, zarówno w moce produkcyjne, jak i w obszarze zielonej energii.

Matplast, który jest liderem produkcji stolarki w województwie dolnośląskim (szerzej na ten temat piszemy TUTAJ), zakończył sezon 2021 wzrostem przychodów na poziomie ok. 20 proc. Producent z Nowej Rudy, podobnie jak wiele innych firm produkujących okna, borykał się jednak w ubiegłym roku z brakami materiałowymi, co negatywnie wpłynęło na wyniki.

 

Joanna Wróbel-Barwińska prezes firmy Matplast:

Szacujemy, że moglibyśmy osiągnąć obroty o kilka procent większe, ale problemy z dostępnością profili PVC u naszego głównego dostawcy, mocno ograniczyły możliwość większego wzrostu. Wszystkim  z branży znane są problemy z terminowością dostaw profili PVC w ubiegłym roku, niestety firmy związane z Schüco, odczuły to najbardziej. Matplast, to firma, która współpracuje tylko z jednym systemodawcą, a niestety oferowane przez nas terminy na nowe produkty, które wynosiły często powyżej 10 tygodni, były po prostu nieakceptowalne dla naszych klientów.

Firma planuje w 2022 roku kolejne wzrosty sprzedaży. Realizowane będą też inwestycje, które mają zaradzić wspomnianym wyżej problemom. Matplast zaplanował bowiem budowę magazynu wysokiego składowania profili PCW. Ma on zapewnić firmie ciągłość produkcji na co najmniej 2 miesiące do przodu. To część inwestycji, w której skład będzie jeszcze wchodziła hala cięcia profili i stali. Firma przeznaczy na ten cel ponad 6 mln zł.

W ubiegłym sezonie Matplast uruchomił w pełni zautomatyzowaną halę produkcyjną, wyposażoną w trzy centra zgrzewająco-czyszczące, automatyczne sortowniki do ram i skrzydeł oraz sortownik do szkła. Inwestycja ta pozwoli firmie produkować nawet 400 okien dziennie. Duże inwestycje zostały też zrealizowane w obszarze zielonej energii.

Joanna Wróbel-Barwińska prezes firmy Matplast:

Obecnie dysponujemy instalacją fotowoltaiczną składającą się z ponad 700 paneli, z których energia zasila maszyny i urządzenia do produkcji. Rocznie planujemy wyprodukować ponad 200 MWh na potrzeby naszej firmy. Dodatkowo sukcesywnie wymieniamy flotę samochodów osobowych na hybrydowe oraz elektryczne, które na dzień dzisiejszy stanowią już ponad 25 proc. floty. Systemy ogrzewania wspomagamy również kilkudziesięcioma pompami ciepła, zasilanym zieloną energią.

Joanna Wróbel-Barwińska, prezes zarządu firmy Matplast w udzielonym nam wywiadzie opowiedziała o wynikach i inwestycjach firmy w 2021 roku, problemach z dostępnością materiałów i prognozach na sezon 2022. Zachęcamy do lektury:

Nie możemy funkcjonować w systemie „just in time”

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".