Zmiany w strukturze Grupy Mercor

Autor: |Data publikacji:

Wczoraj odbyła się konferencja prasowa firmy MERCOR – lidera segmentu zabezpieczeń p-poż. Prezes gdańskiej spółki, Krzysztof Krempeć, przybliżył wyniki finansowe za rok obrotowy 2020/21 oraz plany zmian strukturalnych.

Zrelacjonował także sukcesy firmy w trudnym okresie pandemii i wyjawił strategię na lata 2020/23. Pisaliśmy o tym szerzej TUTAJ. Grupa MERCOR w najbliższym czasie zamierza m.in. poszerzać zakres swojej działalności w obszarze prac badawczo-rozwojowych (nowe projekty), zrównoważonego rozwoju, a także automatyzacji linii produkcyjnej.

Na konferencji zarząd przypomniał o produktach, które są filarem sprzedaży firmy w pionie oddymiania, przede wszystkim o klapach mcrUltra Thermfilar. Była też mowa o głównym driverze produkcji, czyli płytach mcr Sillboard. Pomyślnie zakończono badania wewnętrzne i sfinalizowano pełną automatyzację produkcji. W toku jest 30 nowych projektów w ramach R&D.

Plany firmy przewidują znaczne zmiany w strukturze Grupy, ściśle powiązane z projektami w zakresie produkcji, działań na rynku międzynarodowym i przewidywanych wyników finansowych. Powołano spółkę w Wielkiej Brytanii, by wzmocnić rynek eksportowy. Kolejna nowa spółka MCR SOL ENERGY ma skupić się natomiast na uruchomieniu farmy fotowoltaicznej  w ramach strategii zwiększenia efektywności energetycznej.

Prezes Krzysztof Krempeć powiadomił o podpisaniu listu intencyjnego z ELMECH-ASE Sp. z o.o. i planach przejęcia w tej spółce 50 proc. udziałów. Jej magazyny energii tworzone pod indywidualne zamówienia firm pozwolą na optymalizację zakupu energii z sieci i na zarządzanie własnymi zasobami energii. Na razie data finalizacji transakcji owiana jest tajemnicą, ale liczymy, że już niebawem ogłosimy termin kolejnego sukcesu Grupy MERCOR.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.