Wczoraj odbyła się konferencja prasowa firmy MERCOR – lidera segmentu zabezpieczeń p-poż. Prezes gdańskiej spółki, Krzysztof Krempeć, przybliżył wyniki finansowe za rok obrotowy 2020/21 oraz plany zmian strukturalnych.
Zrelacjonował także sukcesy firmy w trudnym okresie pandemii i wyjawił strategię na lata 2020/23. Pisaliśmy o tym szerzej TUTAJ. Grupa MERCOR w najbliższym czasie zamierza m.in. poszerzać zakres swojej działalności w obszarze prac badawczo-rozwojowych (nowe projekty), zrównoważonego rozwoju, a także automatyzacji linii produkcyjnej.
Na konferencji zarząd przypomniał o produktach, które są filarem sprzedaży firmy w pionie oddymiania, przede wszystkim o klapach mcrUltra Thermfilar. Była też mowa o głównym driverze produkcji, czyli płytach mcr Sillboard. Pomyślnie zakończono badania wewnętrzne i sfinalizowano pełną automatyzację produkcji. W toku jest 30 nowych projektów w ramach R&D.
Plany firmy przewidują znaczne zmiany w strukturze Grupy, ściśle powiązane z projektami w zakresie produkcji, działań na rynku międzynarodowym i przewidywanych wyników finansowych. Powołano spółkę w Wielkiej Brytanii, by wzmocnić rynek eksportowy. Kolejna nowa spółka MCR SOL ENERGY ma skupić się natomiast na uruchomieniu farmy fotowoltaicznej w ramach strategii zwiększenia efektywności energetycznej.
Prezes Krzysztof Krempeć powiadomił o podpisaniu listu intencyjnego z ELMECH-ASE Sp. z o.o. i planach przejęcia w tej spółce 50 proc. udziałów. Jej magazyny energii tworzone pod indywidualne zamówienia firm pozwolą na optymalizację zakupu energii z sieci i na zarządzanie własnymi zasobami energii. Na razie data finalizacji transakcji owiana jest tajemnicą, ale liczymy, że już niebawem ogłosimy termin kolejnego sukcesu Grupy MERCOR.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".