Pilkington inwestuje w rozbudowę swoich fabryk nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach europejskich. Tym razem firma zmodernizuje swój zakład w St. Helen w Wielkiej Brytanii.
Popyt na szkło w Europie rośnie. Świadczy o tym szereg inwestycji, na które się decydują firmy produkujące szyby do budownictwa. Pilkington, marka należąca do NSG Group nie tak dawno, bo 15 maja uroczyście otworzyła nowy zakład produkcyjny w Białymstoku. Na powierzchni 10 tys. m2 zaplanowano 4 linie produkcyjne. Koncern zdecydował się na inwestycję na Podlasiu ze względu na duży popyt na szkło budowlane nie tylko w Polsce, ale w całej Europie.
Natomiast w połowie lipca brytyjskie media informowały, że NSG wyda ok. 3 mln funtów (ponad 14 mln zł) na modernizację zakładu w St. Helen, właśnie w Wielkiej Brytanii. Pieniądze zostaną wydane m.in. na piec do hartowania szkła, urządzenie do testów HST (heat soak test) oraz na urządzenia służące do pomiarów szkła. W zmodernizowanym zakładzie będzie wytwarzane głównie szkło Pilkington Planar dla systemu szklenia strukturalnego.
Przedstawiciele Pilkingtona przyznają, że na rynku obecnie rosną oczekiwania co do estetyki szkła, ale i jego wysokiej jakości. Ten trend staje się widoczny szczególnie w ostatnich pięciu latach. Dlatego firmy wytwarzające szyby muszą sprostać tym wymaganiom, inwestując m.in. w nowoczesne technologie do produkcji.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".