Pilkington inwestuje w rozbudowę swoich fabryk nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach europejskich. Tym razem firma zmodernizuje swój zakład w St. Helen w Wielkiej Brytanii.
Popyt na szkło w Europie rośnie. Świadczy o tym szereg inwestycji, na które się decydują firmy produkujące szyby do budownictwa. Pilkington, marka należąca do NSG Group nie tak dawno, bo 15 maja uroczyście otworzyła nowy zakład produkcyjny w Białymstoku. Na powierzchni 10 tys. m2 zaplanowano 4 linie produkcyjne. Koncern zdecydował się na inwestycję na Podlasiu ze względu na duży popyt na szkło budowlane nie tylko w Polsce, ale w całej Europie.

Natomiast w połowie lipca brytyjskie media informowały, że NSG wyda ok. 3 mln funtów (ponad 14 mln zł) na modernizację zakładu w St. Helen, właśnie w Wielkiej Brytanii. Pieniądze zostaną wydane m.in. na piec do hartowania szkła, urządzenie do testów HST (heat soak test) oraz na urządzenia służące do pomiarów szkła. W zmodernizowanym zakładzie będzie wytwarzane głównie szkło Pilkington Planar dla systemu szklenia strukturalnego.
Przedstawiciele Pilkingtona przyznają, że na rynku obecnie rosną oczekiwania co do estetyki szkła, ale i jego wysokiej jakości. Ten trend staje się widoczny szczególnie w ostatnich pięciu latach. Dlatego firmy wytwarzające szyby muszą sprostać tym wymaganiom, inwestując m.in. w nowoczesne technologie do produkcji.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.