Kolejne inwestycje Pilkingtona w rozwój mocy produkcyjnych

Autor: |Data publikacji:

Pilkington inwestuje w rozbudowę swoich fabryk nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach europejskich. Tym razem firma zmodernizuje swój zakład w St. Helen w Wielkiej Brytanii.

Popyt na szkło w Europie rośnie. Świadczy o tym szereg inwestycji, na które się decydują firmy produkujące szyby do budownictwa. Pilkington, marka należąca do NSG Group nie tak dawno, bo 15 maja uroczyście otworzyła nowy zakład produkcyjny w Białymstoku. Na powierzchni 10 tys. m2 zaplanowano 4 linie produkcyjne. Koncern zdecydował się na inwestycję na Podlasiu ze względu na duży popyt na szkło budowlane nie tylko w Polsce, ale w całej Europie.

Nowy zakład produkcyjny w Polsce, w Białymstoku został otwarty w połowie maja.

Natomiast w połowie lipca brytyjskie media informowały, że NSG wyda ok. 3 mln funtów (ponad 14 mln zł) na modernizację zakładu w St. Helen, właśnie w Wielkiej Brytanii. Pieniądze zostaną wydane m.in. na piec do hartowania szkła, urządzenie do testów HST (heat soak test) oraz na urządzenia służące do pomiarów szkła. W zmodernizowanym zakładzie będzie wytwarzane głównie  szkło Pilkington Planar dla systemu szklenia strukturalnego.

Przedstawiciele Pilkingtona przyznają, że na rynku obecnie rosną oczekiwania co do estetyki szkła, ale i jego wysokiej jakości. Ten trend staje się widoczny szczególnie w ostatnich pięciu latach. Dlatego firmy wytwarzające szyby muszą sprostać tym wymaganiom, inwestując m.in. w nowoczesne technologie do produkcji.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.