Jak branża zagrała w WOŚP?

Red.: |Data publikacji:

Finał 28. Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy już za nami. Również w tym roku udało się pobić kolejne rekordy w zbiórce pieniędzy. Sprawdźmy, jak wyglądało zaangażowanie naszej branży w 28.  Finał WOŚP i zbieranie funduszy na zakup sprzętu medycznego.

Producenci i dostawcy branży okien i drzwi od wielu lat włączają się w różne akcje charytatywne. W tym także w zbieranie funduszy przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Wspieranie przybierało w tym roku różne formy., np. ofiarowanie przedmiotu na aukcję, sponsorowanie konkretnego sztabu czy po prostu wrzucenie do puszki datku wolontariuszom. Najczęściej firmy informowały o tym, jak pomagają, zamieszczając posty na swoich profilach w mediach społecznościowych.

Jak zatem wyglądało zaangażowanie poszczególnych firm? Ejot poinformował, że dwa dni przed 28. finałem WOŚP firmę odwiedziły wolontariuszki z Ciasnej. Oczywiście, do ich puszek wpadły datki na wsparcie akcji.

Marcopol ofiarował różne nagrody sztabowi wspieranemu przez Sołectwo Chwaszczyno. Przedmioty były fantami w loterii organizowanej przez szkołę podstawową w Baninie. Marcopol informuje o swoim włączeniu się w akcję używając hasła „wkręć się w pomaganie”.

Natomiast Klimas Wkręt-Met włączył się w działania sztabu w Częstochowie. Firma, jak przyznaje, tradycyjnie bierze udział w Licytacji Najbardziej Hojnych Darczyńców i licytowała złote serduszko. Serduszko licytował także Małkowski-Martech. O tym można było dowiedzieć się od Jurka Owsiaka, który wspomniał firmę podczas relacji na żywo w telewizji. Deklarowana wówczas kwota to 25 600 zł.

Z kolei Wikęd poinformował, że wziął udział w zbiórce pieniędzy w Wejherowie. Inny producent, Erkado już po raz szósty zagrał z WOŚP. Firma była sponsorem głównym sztabu w Stalowej Woli. Natomiast Gealan wsparł lokalny sztab, który miał siedzibę w Gminnym Ośrodku Sportu Turystyki i Rekreacji w Rzgowie. Firma przekazała upominki na rzecz loterii fantowej. Tutaj także możemy przeczytać ciekawe hasło „Gealanowskie serca biją w rytmie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy!”.

Remmers zaś pochwalił się zaangażowaniem w działania sportowe, które przyczyniały się do wspierania konta WOŚP. Był to Rowerowy Zawrót Głowy w Poznaniu. 500 osób jechało na rowerach i pokonało w sumie 11 609 km, a każdy kilometr był przeliczany na złotówki. Także VI Bieg Zimowy w Wielkopolskim Parku Narodowym był akcją charytatywną, część wpisowego było przeznaczone na WOŚP. W tych działaniach sportowych udział wzięli pracownicy Remmersa.

Na sportowo WOŚP wspierała również firma Krispol, która pochwaliła się uczestnictwem w „24-godzinnej sztafecie po Światełko do Nieba”, która odbyła się w dniach 10-11.01.2020 r. we Wrześni. Uczestniczyli w niej m.in. siatkarze pierwszoligowego klubu APP Krispol Września.

Orkiestrę wsparł także poprzez sport Aluprof. Firma włączyła się w działania sztabu w Przeciszowie, który zorganizował bieg i spacer nordic walking pod hasłem „Policz się z cukrzycą”. Pieniądze na szczytny cel zebrane były ze sprzedanych „cegiełek”.

Firmy branżowe wystawiały także produkty na aukcje. Swój zestaw aktywacyjny blueCompact wystawił do licytacji Winkhaus. Także na aukcję swoje firmowe gadżety przeznaczył Team-Plast. Wiśniowski wystawił natomiast dwie repliki koszulek reprezentacji Polski z autografem Roberta Lewandowskiego. Jedna była licytowana ze sceny podczas finału w Nowym Sączu i tutaj osiągnięto kwotę 2600 zł. Druga wciąż jest do wylicytowania w serwisie Allegro. Jej cena przekroczyła już 5 tys. zł.

Kolejna z firm, Metal-Rom również wspomina, ze od wielu lat wspiera Orkiestrę. W tym roku firma przygotowała voucher, który był przeznaczony na Licytację Fantów Głównych.

Firm, które wspierają Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy z pewnością było więcej, choć może nie wszystkie o tym się chwaliły. Staraliśmy się napisać wspomnieć o tych przedsiębiorstwach, które informowały o swoim zaangażowaniu na swoich stronach internetowych czy w mediach społecznościowych. Jak widać, warto zamieścić czasem notkę czy post bo dzięki temu możemy zobaczyć firmę z innej, czasami bardzo ciekawej strony.

Zobacz również

Targi Fensterbau Frontale w Norymberdze już zapraszają

Targi Fensterbau Frontale w Norymberdze już zapraszają

Komfort, design i zrównoważony rozwój okien, drzwi i fasad - te zagadnienia przyświecają organizatorom Fensterbau Frontale.

Nowi szefowie w branży

Nowi szefowie w branży

Dyrektorką targów Windoor-Tech została Hanna Lisiecka. Z kolei od maja Hydro będzie miało nowego prezesa, to Eivind Kallevik.

Somfy: wartość sprzedaży w Europie spadła

Somfy: wartość sprzedaży w Europie spadła

Grupa Somfy podliczyła wyniki za 2023 r. Spółka osiągnęła spadki w wartości sprzedaży i zysków; najwyższe były w Europie.

1