Hydro spodziewa się wzrostu popytu pod koniec roku

Red.: |Data publikacji:

Hydro podsumowało działalność w pierwszym kwartale tego roku. Spółka mimo spadków widzi pozytywne sygnały na rynku.

Hydro, dostawca przede wszystkim systemów aluminiowych, w pierwszym kwartale tego roku informuje o spadkach wyników. Niższe były m.in. ceny aluminium, wolumeny wyrobów wyciskanych, a wyższe koszty stałe, co jednak udało się nieco zrekompensować niższymi cenami surowców.

Spółka informuje, że przychody wyniosły 47,54 mld koron norweskich (ok. 17,45 mld zł) w stosunku do 48,53 mld (ok. 17,81 mld zł) w roku ubiegłym. Z kolei skorygowany wynik EBITDA wyniósł 5,41 mld koron (ok. 1,98 mld zł) w porównaniu do 7,52 mld (ok. 2,76 mld zł) w roku 2023. Jednak spółka zauważa, że jest to duży wzrost w porównaniu do czwartego kwartału ubiegłego roku, wówczas EBITDA wyniosła 3,73 mld koron (ok. 1,37 mld zł).

W Europie popyt na wyroby wyciskane spadł o ok. 10 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2023 r. Jednocześnie był wyższy o 7 proc. w porównaniu do czwartego kwartału 2023 r. Na rynku Ameryki Północnej była podobna sytuacja, wynik z pierwszego kwartału to spadek o 9 proc. w stosunku do pierwszych trzech miesięcy w roku 2023, ale wzrost o 10 proc. w porównaniu do czwartego kwartału.

Hydro Aluminium Bellenberg 5

Zarząd Hydro przyznaje, że w pierwszym kwartale popyt w budownictwie mieszkaniowym i przemysłowym pozostawał na niskim poziomie, szczególnie w Europie. Mniejsza aktywność na rynku budowlanym oznaczała także spadek rozbiórek, a co za tym idzie mniejszą ilość złomu aluminiowego. Powoduje to wyższe ceny złomu, który przeznaczony jest do recyklingu.

Norsk-Hydro-Hilde-Merete-Aasheim-Picture-2 (1)Hilde Merete Aasheim, prezes Hydro uważa, że są sygnały wskazujące na wzrost popytu na rynku aluminium w tym roku:

Pomimo że słaba kondycja na wielu rynkach wpływa negatywnie na wyniki, to jednak wskaźniki makroekonomiczne, a także czynniki wpływające na przychody wykazują oznaki poprawy pod koniec roku. Hydro jest dobrze przygotowane do wykorzystania rosnącego popytu na produkty aluminiowe.

Zobacz również

Nitus świętował 20 lat obecności na rynku

Nitus świętował 20 lat obecności na rynku

Firma Nitus 16 maja wraz ze swoimi partnerami biznesowymi świętowała z okazji dwudziestu lat swojej działalności

W PSB ceny stolarki spadają

W PSB ceny stolarki spadają

PSB sprawdziło, jak kształtowały się ceny stolarki w kwietniu. W porównaniu do kwietnia 2024 ceny stolarki spadły.

MFO na plusie

MFO na plusie

MFO poinformowało o wstępnych danych za pierwszy kwartał tego roku. Spółka poprawiła wyniki w stosunku do roku ubiegłego.

1