Hydro spodziewa wzrostu popytu pod koniec roku . Spółka, mimo spadków, widzi pozytywne sygnały na rynku.
Hydro, dostawca przede wszystkim systemów aluminiowych, w pierwszym kwartale tego roku informuje o spadkach wyników. Niższe były m.in. ceny aluminium, wolumeny wyrobów wyciskanych, a wyższe koszty stałe, co jednak udało się nieco zrekompensować niższymi cenami surowców.
Spółka informuje, że przychody wyniosły 47,54 mld koron norweskich (ok. 17,45 mld zł) w stosunku do 48,53 mld (ok. 17,81 mld zł) w roku ubiegłym. Z kolei skorygowany wynik EBITDA wyniósł 5,41 mld koron (ok. 1,98 mld zł) w porównaniu do 7,52 mld (ok. 2,76 mld zł) w roku 2023. Jednak spółka zauważa, że jest to duży wzrost w porównaniu do czwartego kwartału ubiegłego roku, wówczas EBITDA wyniosła 3,73 mld koron (ok. 1,37 mld zł).
W Europie popyt na wyroby wyciskane spadł o ok. 10 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2023 r. Jednocześnie był wyższy o 7 proc. w porównaniu do czwartego kwartału 2023 r. Na rynku Ameryki Północnej była podobna sytuacja, wynik z pierwszego kwartału to spadek o 9 proc. w stosunku do pierwszych trzech miesięcy w roku 2023, ale wzrost o 10 proc. w porównaniu do czwartego kwartału.
Zarząd Hydro przyznaje, że w pierwszym kwartale popyt w budownictwie mieszkaniowym i przemysłowym pozostawał na niskim poziomie, szczególnie w Europie. Mniejsza aktywność na rynku budowlanym oznaczała także spadek rozbiórek, a co za tym idzie mniejszą ilość złomu aluminiowego. Powoduje to wyższe ceny złomu, który przeznaczony jest do recyklingu.
Prezes Hydro, Hilde Merete Aasheim, spodziewa wzrostu popytu na rynku aluminium pod koniec roku:
Pomimo, że słaba kondycja na wielu rynkach wpływa negatywnie na wyniki, to jednak wskaźniki makroekonomiczne, a także czynniki wpływające na przychody wykazują oznaki poprawy pod koniec roku. Hydro jest dobrze przygotowane do wykorzystania rosnącego popytu na produkty aluminiowe.
O spółce Hydro pisaliśmy tutaj: https://forumbranzowe.com/hydro-miniony-rok-byl-pelny-wyzwan/
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".