Hydro podliczyło, że drugi kwartał w tym roku to kolejny, rekordowy okres w działalności. Spółka szczególnie zadowolona jest z wyniku EBITDA, który był wyższy o 76 proc.
Hydro, dostawca m.in. systemów aluminiowych podliczył, że przychody w II kwartale tego roku wyniosły 64,79 mld koron norweskich (ok. 30,45 mld zł). To wzrost o 87 proc. w porównaniu z rokiem 2021, wówczas przychody wyniosły 34,55 mld koron (ok. 16,24 mld zł). Także bardzo dobre wyniki spółka osiągnęła jeśli chodzi o dane EBITDA – to 11,59 mld (ok. 5,45 mld zł) w porównaniu do 6,59 mld (ok. 3,1 mld zł) w roku 2021. Jest to wzrost o 76 proc. Najwyższe wyniki EBITDA Hydro odnotowało w segmentach ekstruzji: 2,36 mld (ok. 1,11 mld zł) i aluminium: 6,97 mld (ok. 3,28 mld zł). Są one, jak oceniła firma, najlepszymi kwartalnymi danymi w tych działach.
Hydro informuje, że w II kwartale odnotowało wysokie ceny metali i tlenku glinu, surowca do produkcji aluminium, korzystny kurs walutowy, a także wprowadzono wyższe marże w dziale ekstruzji. Te czynniki wpłynęły na wysokie wyniki spółki, które zostały jednak spłaszczone z powodu rosnących kosztów stałych i cen surowców do produkcji.
Spółka przyznaje, że mimo dobrych wyników w II kwartale, najbliższe miesiące będą trudniejsze. Firma informuje, że trzymiesięczna cena aluminium w ciągu kwartału spadła. Obawa o recesję, a także słaby popyt w Chinach doprowadziły do dużego spadku cen metali bazowych. Co więcej, niepewna jest przyszłość jeśli chodzi o zdolności produkcyjne w części zakładów aluminium. Wysokie, globalne ceny energii wpływają negatywnie na marże hutnicze, dlatego producenci w Europie i USA ograniczają część swojej produkcji.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".