Hydro notuje wzrosty i kupuje polską spółkę

Autor: |Data publikacji:

Hydro podsumowało wyniki z pierwszego kwartału tego roku. Spółka zanotowała rekordowo wysokie wyniki. Przy okazji poinformowała o przejęciu polskiej spółki.

Hydro zanotowało znaczący wzrost wyników handlowych w pierwszym kwartale tego roku. Przychody wyniosły 46,61 mld koron (ok. 21,87 mld zł) w stosunku do 31,95 mld (ok. 14 mld zł) w roku 2021, co oznacza wzrost o 46 proc. Skorygowana EBITA w pierwszym kwartale tego roku wyniosła 11,16 mld koron (ok. 5,23 mld zł) w porównaniu do 5,18 mld (ok. 2,43 mld zł) w 2021 r., co daje ok. 100 proc. wyższy wynik w omawianym kwartale.

Hydro ocenia, że w pierwszym kwartale tego roku na rynku panowała niepewność, wpłynęła na nią przede wszystkim wojna w Ukrainie, pogarszająca się sytuacja gospodarcza na rynku chińskim, wysokie ceny energii i niepokój związany z rosnącą inflacją. Problemem były także wahania cen aluminium. Pierwszy kwartał zaczął się z ceną 2 808 dolarów za tonę, a zakończył 3 491 dolarów za tonę. Na cenę aluminium wpłynęły, oprócz wojny, ograniczenie działalności kilku hut w Europie. Zmniejszyły one produkcję z powodu rosnących cen energii.

Hydro poinformowało także, że 29 kwietnia podjęło kroki w celu zakupu 100 proc. udziałów polskiej spółki Alumetal, notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych. Łączna cena zakupu akcji wynosi ok. 1 mld zł, natomiast wartość przedsiębiorstwa wyceniana jest na ok. 1,33 mld zł. Hydro informuje, że dzięki tej transakcji przejęcia zwiększy zużycie aluminium poużytkowego o 150 tys. ton rocznie. To działanie wpisuje się w strategię firmy podwojenia zużytkowania aluminium poużytkowego do 2025 r. Ponadto Hydro po przejęciu Alumetalu umocni swoją pozycję w zakresie recyklingu w Europie i poszerzy ofertę o niskoemisyjne stopy odlewnicze.

Alumetal

Hydro informuje, że Alumetal to drugi co do wielkości producent odlewniczych stopów aluminium w Europie. Firma zatrudnia 610 pracowników w trzech zakładach produkcyjnych w Polsce i jednym na Węgrzech, możliwości produkcyjne fabryk wynoszą łącznie 275 tys. ton rocznie. W 2021 roku Alumetal miał 8,5-procentowy udział w rynku w odlewaniu aluminium w Europie.

Hydro notuje także rosnące zainteresowanie produktami niskoemisyjnymi – to systemy Hydro Reduxa i Hydro Circal. W pierwszym kwartale tego roku spółka odnotowała wzrost sprzedaży tych produktów o 83 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2021 r. Spółka planuje sukcesywnie zwiększać wolumen sprzedaży produktów zielonych, w ramach realizacji strategii firmy wyznaczonej do 2025 r.

Zobacz również

Monter Show 2025 już za dwa tygodnie

Monter Show 2025 już za dwa tygodnie

Już na początku czerwca odbędzie się ważne wydarzenie dla środowiska montażystów - Monter Show 2025. Tradycyjnie patronat medialny nad wydarzeniem objęło nasze wydawnictwo.

Fakro otwiera fabrykę w USA

Fakro otwiera fabrykę w USA

Fakro w USA uruchamia fabrykę schodów strychowych. Mieści się ona w miejscowości Elizabeth City w Karolinie Północnej.

XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu

XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu

W dniach 22–23 maja w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XV Kongres Stolarki Polskiej organizowany przez Związek POiD.