Hydro podsumowało wyniki z pierwszego kwartału tego roku. Spółka zanotowała rekordowo wysokie wyniki. Przy okazji poinformowała o przejęciu polskiej spółki.
Hydro zanotowało znaczący wzrost wyników handlowych w pierwszym kwartale tego roku. Przychody wyniosły 46,61 mld koron (ok. 21,87 mld zł) w stosunku do 31,95 mld (ok. 14 mld zł) w roku 2021, co oznacza wzrost o 46 proc. Skorygowana EBITA w pierwszym kwartale tego roku wyniosła 11,16 mld koron (ok. 5,23 mld zł) w porównaniu do 5,18 mld (ok. 2,43 mld zł) w 2021 r., co daje ok. 100 proc. wyższy wynik w omawianym kwartale.
Hydro ocenia, że w pierwszym kwartale tego roku na rynku panowała niepewność, wpłynęła na nią przede wszystkim wojna w Ukrainie, pogarszająca się sytuacja gospodarcza na rynku chińskim, wysokie ceny energii i niepokój związany z rosnącą inflacją. Problemem były także wahania cen aluminium. Pierwszy kwartał zaczął się z ceną 2 808 dolarów za tonę, a zakończył 3 491 dolarów za tonę. Na cenę aluminium wpłynęły, oprócz wojny, ograniczenie działalności kilku hut w Europie. Zmniejszyły one produkcję z powodu rosnących cen energii.
Hydro poinformowało także, że 29 kwietnia podjęło kroki w celu zakupu 100 proc. udziałów polskiej spółki Alumetal, notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych. Łączna cena zakupu akcji wynosi ok. 1 mld zł, natomiast wartość przedsiębiorstwa wyceniana jest na ok. 1,33 mld zł. Hydro informuje, że dzięki tej transakcji przejęcia zwiększy zużycie aluminium poużytkowego o 150 tys. ton rocznie. To działanie wpisuje się w strategię firmy podwojenia zużytkowania aluminium poużytkowego do 2025 r. Ponadto Hydro po przejęciu Alumetalu umocni swoją pozycję w zakresie recyklingu w Europie i poszerzy ofertę o niskoemisyjne stopy odlewnicze.
Hydro informuje, że Alumetal to drugi co do wielkości producent odlewniczych stopów aluminium w Europie. Firma zatrudnia 610 pracowników w trzech zakładach produkcyjnych w Polsce i jednym na Węgrzech, możliwości produkcyjne fabryk wynoszą łącznie 275 tys. ton rocznie. W 2021 roku Alumetal miał 8,5-procentowy udział w rynku w odlewaniu aluminium w Europie.
Hydro notuje także rosnące zainteresowanie produktami niskoemisyjnymi – to systemy Hydro Reduxa i Hydro Circal. W pierwszym kwartale tego roku spółka odnotowała wzrost sprzedaży tych produktów o 83 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2021 r. Spółka planuje sukcesywnie zwiększać wolumen sprzedaży produktów zielonych, w ramach realizacji strategii firmy wyznaczonej do 2025 r.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".